اگر با موارد زیر روبرو هستید احتمال این میرود که ترموستات شما خراب شده یا آسیب دیده است. این علائم شایعترین نشانه های خرابی ترموستات و لزوم تعمیر یا خرید ترموستات مخصوا ترموستات آب هیوندای و کیا جدید است.

برای مطالعه بیشتر : واترپمپ آوانته

1. افزایش دمای موتور

اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

2. تغییرات دمایی نامنظم

نوسانات دمای نامنظم موتور همچنین می تواند باعث ایجاد کاهش و یا افزایش شدید دما شود که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا برود.

3. نشت مایع خنک کننده در اطراف محفظه ترموستات یا زیر وسیله نقلیه

نشانه دیگر خرابی ترموستات ماشین ممکن است نشت خنک کننده باشد. این مشکل زمانی رخ میدهد که ترموستات آب اجازه جریان یافتن مایع خنک کننده در حالت بسته را نمیدهد این امر (نشتی) در مکانهای مختلفی قابل توجه است، اما بیشتر در اطراف محفظه ترموستات وجود دارد.

از کجا باید ترموستات بخرم؟

تعویض ترموستات یک تعمیر نسبتاً ارزان برای وسیله نقلیه شما است و از آسیب دیدن احتمالی موتور در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. اگر هر یک از علائم فوق برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک مکانیک متخصص را به خدمت بگیرید تا مشکل احتمالی را تشخیص داده و احتمالا اقدام به خرید ترموستات ماشین و تعویض آن کنید.

اگر ماشین شما یکی از محصولات کمپانی های مشهور کیا و هیوندای است میتوانید نه تنها ترموستات جدید خود را، بلکه تمام قطعات هیوندای و کیا  را از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو استارپارتس خریداری کنید.