ماشین هیوندای النترا  (Elantra) از محصولات کمپانی بزرگ و نامدار کره ای یعنی هیوندای است. شاید برای شما جالب باشد، اگر بدانید که نسل اول این خودرو از سال 1990 بهره برداری و به بازارهای جهانی خودرو راه پیدا کرده است. تا به امروز شاهد تولید و عرضه 6 نسل طلایی از هیوندای النترا در سراسر دنیا بوده ایم. تا جایی که ما یادمان می‌آید، این خودرو از سال 84 وارد ایران شد. آن زمان به النترا نام هیوندای آوانته را داده بودند.

نکته جالب درباره‌ آوانته این است که، نسل سوم ماشین های هیوندای النترا محسوب میشود. ولی در میان خریداران ایرانی با اقبال زیادی مواجه نشد. از سال 2011 روند طراحی و تولید نسل پنجم این خودرو کلید خورد. نام نسل 5 این ماشین MD در نظر گرفته شد.

پس از 2 سال از تولید MD، در سال 2013 شاهد ورود این نسل به کشورمان ایران بودیم. درست یک سال بعد، نسخه فیس لیفت هیوندای النترا نیز در بازار خودروی ایران وارد شد. و به فروش رسید. با ورود این خودروی باکیفیت، نظر بیشتر هموطنان درباره محصولات هیوندای تقویت شد و از این رو برند مشهور هیوندای، طرفداران زیادی تاکنون در کشور دارد.

تیپ فیس لیفت النترا از سال 92 و به واسطه شرکت کرمان موتور توانست در بازارهای ایرانی بدرخشد و به فروش برسد. از آنجایی که قیمت مناسبی داشت و از لحاظ طراحی تفاوت چشمگیری با ماشین های وارداتی دیگر داشت، در همان ابتدا توانست نظر مثبت مشتریان و هواداران هیوندای را به خود جلب کند.

برای مطالعه بیشتر : راهنما خرید خنک کننده روغن موتور

جمع بندی کلی درباره معایب این ماشین

خودرو هیوندای النترا دقیقا از زمانی که به ایران وارد شد، به عنوان یکی از بهترین ماشین های هیوندای توانسته فروش خوبی در بین مردم ایران داشته باشد.

در خوب بودن این ماشین شکی نیست. نه تنها در ایران بلکه در تمام بازارهای جهانی از لحظه تولید اولین نسل تا نسل کنونی فروش خوبی داشته است. فروش بالایی این خودرو مهر تاییدی بر کیفیت کلی ماشین است. با این وجود هر ماشینی تعدادی عیب و ایراد هرچند کوچک دارد. در این مقاله تعدادی از شایعترین مشکلات این خودرو مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم به دانش شما در این زمینه اضافه کنیم.

قطعات هیوندای النترا را از کجا خریداری کنیم؟

شما می توانید برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم یدکی هیوندای و کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.