1. کشف اولین الماس‌ها

اکثر الماس‌ها بیش از ۹۰۰ میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند اما تا ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح کشف و استخراج نشده بودند. بشر اولین الماس‌ها را در هندوستان کشف کرد. سپس، راه خود را از طریق جاده ابریشم افسانه‌ای، که برای تجارت میان کشورها بود، به سمت کشور چین و سایر قسمت‌های دنیا در پیش گرفت. در ابتدا، مردم الماس را به عنوان ابزاری برای برش دادن تجهیزات خود یا استفاده در جادو و طلسم ارزش می‌داد تا جواهرات و زیورآلات.

2. گران‌قیمت‌ترین سنگ دنیا

بزرگترین سنگ الماسی که کشف شده الماس کالینان است. این سنگ جواهر بزرگ بیش از ۶۲۱ گرم یا حدود ۱٫۵ پوند وزن دارد.

سنگ گرانبهای کالینان سال‌های سال در لندن فروخته نشد تا زمانی که دولت ترانسوا آن را خرید و به پادشاه بریتانیا، ادوارد هفتم، هدیه کرد. خانواده سلطنتی بریتانیا شرکت الماس آشر سلطنتی در آمستردام را استخدام کرد تا این الماس را به ۱۰۵ الماس کوچک تقسیم کند.

3.علت استفاده از نگین الماس در حلقه نامزدی

آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که چرا بسیاری ازانگشتر طلا نامزدی مزین به نگین‌های الماس هستند؟ داستان نگین‌های الماس شاید جالب‌ترین حقیقت در مورد جواهرات باشد که در این مطلب می‌خوانید.

در سال‌های ۱۹۳۰، کمتر از ۱۰ درصد از مردم از سنگ‌های الماس در حلقه نامزدی خود استفاده می‌کردند. در سال ۱۹۹۰، حدود ۸۰ درصد از حلقه‌های نامزدی الماس نشان شدند. به نظر شما، چه چیزی در طول این ۶۰ سال تغییر کرده است؟

ماجرا به شرکت بزرگ الماس سازی دو بیِرز (De Beers) مربوط می‌شود. این شرکت استراتژی هوشمندانه‌ای برای بازاریابی حلقه‌های الماس اتخاذ کرد و توانست حلقه‌های الماس را به دوست داشتنی و رویایی‌ترین حلقه نامزدی مبدل کند؛ در نتیجه، باعث محبوبیت روزافزون و تقاضای زیاد شد. این همان جایی بود که شعار الماس‌ها ابدی هستند مصداق پیدا کرد.

4. ارزش متغیر با توجه به موقعیت جغرافیایی

این طور گمان می‌رود که الماس ارزشمندترین سنگ جواهر در دنیاست؛ اما در واقع درست نیست! گران قیمت‌ترین سنگ جواهر در چین سنگ یشم است. خریداران چینی عاشق نوع جیدیت از سنگ یشم هستند.

وقتی به سنگ یشم فکر می‌کنید احتمالا سنگ جواهری به رنگ سبز روشن را تصور می‌کنید اما یشم همیشه به رنگ سبز نیست. یشم در رنگ‌های بنفش، زرد، قرمز و آبی هم یافت می‌شود.

به نظر شما، چه چیزی باعث ارزش یشم در چین شده است؟ در باورها و اعتقادات چینی‌ها، سنگ یشم نماد صداقت، عدالت، سخاوتمندی و خیرخواهی است. به این معنی که این سنگ فارغ از ارزش زیباشناختی آن، به دلایل خاص و مهم‌تر دیگری در نظر مردم چین ارزشمند محسوب می‌شود.

قصد خرید طلا دارید ؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.