طلای ارزان نخرید

طلای ارزانبه هیچ عنوان ارزش خرید و سرمایه‌گذاری ندارد. چرا؟ در زیر 4 دلیل برایتان نوشته‌ایم که ثابت می‌کند یا نباید طلا بخرید یا جنس خوب و با کیفیت بخرید.

طلا ارزان ممکن است تقلبی (فیک) باشد

طلا و جواهراتی که با قیمت‌های غیرواقعی و خیلی ارزان عرضه می‌شوند احتمالا فیک هستند. حالا اگر خود طلا هم جنسش واقعی باشد، ممکن است جواهری که به عنوان سنگ اصل به شما فروخته می‌شود، فیک و مصنوعی باشد. حتما می‌دانید که تشخیص سنگ‌های قیمتی اصل از بدل آنها خیلی هم آسان نیست و به تخصص نیاز دارد. همین باعث می‌شود تا برخی فروشنده‌های نامعتبر و جعلی به اسم جواهر اصل آن را با قیمت پایین به شما بفروشند و خیلی دیر متوجه شوید که سرتان کلاه رفته است.

طلای ارزان خیلی سریع و راحت می‌شکند

به طلایی که خیلی ارزان است و قیمت وسوسه‌انگیزی دارد باید شک کنید. زیورآلات این‌چنینی یا خالص نیستند و روکش طلا دارند یا اگر واقعا از جنس طلا باشند، احتمالا خیلی نازک و شکننده‌اند. سنگ‌های قیمتی کار شده روی جواهرات ارزان‌قیمت هم همیشه از نوع اتمی و غیر اصل است.

طلا وقتی عیار پایینی دارد، قیمت آن هم کم است. اما اگر مثلا یک قطعه طلای ۱۸ عیار را با قیمت طلای ۱۰ یا ۱۴ عیار به شما می‌فروشند پیشنهاد ما این است که آن را نخرید. مگر اینکه فروشگاه عرضه‌کننده واقعا معتبر و شناخته شده باشد.

طلای ارزان می‌توانید آلرژی‌زا باشد

از دیگر مشکلاتی که خرید طلای ارزان دارد، حساسیت‌زا بودن آنهاست. ممکن است پس از استفاده از این طلا و جواهرات دچار خارش، قرمزی یا دانه زدن پوست بشوید. اینها نشانه‌ی حساسیت هستند. دلیلش هم وجود فلز نیکل در این‌گونه طلاهاست.

طلا و جواهر ارزان به مرور زمان درخشندگی و جلای خود را از دست می‌دهند

جواهرت ارزان شاید در روزهای اول جذاب و درخشان به نظر برسند، اما با گذشت مدت زمان کوتاهی کدر می‌شوند و جلای خود را از دست می‌دهند.  شما حتی نمی‌توانید آنها را پولیش کنید زیرا حتی اگر این کار را بکنید هم باز درخشش این طلاها برنمی‌گردد.