تعمیر زنجیر طلا در خانه شاید برایتان کمی عجیب باشد زیرا اغلب ما ترجیح می‌دهیم طلا و جواهرات ارزشمند خود را به دست متخصص بسپاریم تا برایمان تعمیرش کند. اما اگر مشکل گردنبند خیلی زیاد نباشد و در حد پاره شدن زنجیر یا قفل آن باشد، خودتان هم در خانه می‌توانید آن را تعمیر کنید.

وسایل مورد نیاز برای تعمیر زنجیر طلا در خانه

وسایلی که برای شروع کار نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • ذره‌بین
  • پیچ‌گوشتی
  • انبردست
  • انبر (پنس)

توجه داشته باشید که ابزار بالا باید متناسب با سایز گردنبند طلا باشد. یعنی باید نمونه‌های ظریف و ریز این وسایل را در اختیار داشته باشید.

روش تعمیر زنجیر در خانه

در اولین قدم برای تعمیر زنجیر طلا باید با کمک انبردست آخرین حلقه زنجیر از قسمتی که پاره شده را باز کنید. پس از باز شدن این حلقه‌ی زنجیر، آن را با کمک انبر به اولین حلقه‌ای وصل کنید که پاره یا شکسته نیست. سپس با پیچ‌گوشی آن را ببندید و سفت کنید.

این کار را با نهایت دقت و ظرافت انجام دهید تا باعث خم شدن حلقه‌های زنجیر نشوید.

انتخاب محل مخصوص برای تعمیر گردنبند طلا

پیش از آغاز کار باید حتما یک محل مخصوص برای انجام عملیات تعمیر طلا در نظر بگیرید. این محل باید حتما یک سطح صاف مثل میز ناهارخوری، میز تحریر، میز خیاطی یا حتی روی جزیره آشپزخانه باشد.

حتما این سطح را از هر وسیله دیگری خالی کنید. آن را تمیز کنید و سپس بساط تعمیرات خود را پهن کنید. دلیل این کارها این است که شاید در وسط کار و حین تعمیرات یک تکه از گردنبند از دستتان یا از بین دو بازوی انبر بیرون بیفتد و لازم است سطح میز خالی باشد تا این تکه‌های ریز گم نشوند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که تعمیرات طلا کار بسیار ظریف و وقت‌گیری است و اگر تصور می‌کنید که وقت یا حوصله کافی برای این کار ندارید، لطفا اصلا آن را شروع نکنید.

قصد خرید طلا دارید ؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.