همه کسانی که قصد خرید خودرو را دارند به خصوص برندهای خارجی از جمله کیا، هیوندای و… باید انتظار این را داشته باشند که بتوانند خودرو خود را در مدت زمانی طولانی در بهترین شرایط نگهداری کنند.به خصوص اگر از برندهای خارجی مانند کیا که ذکر کردیم باشد توانایی خرید و تعویض قطعات کیا را داشته باشد. یکی از راه های رسیدن به این هدف چک هود خودرو است که موتور آن خاموش است. اگر موتور روشن است، دست خود را به فن‌ها نزدیک نکنید. اگر نمی توانید با موتوری که داغ است یا در حال کار کردن است برخی چک ها را انجام دهید این مراحل را به شحص دیگری واگذار کنید که دارای تخصص است و خودتان به سراغ چک هایی بروید که باید در زمان خاموش و سرد بودن موتور انجام شود. مراحل انجام چک هود به ترتیب زیر انجام می شود.

سطح روغن موتور

مرحله‌ای که نباید هرگز آن را فراموش کنید، چک کردن سطح روغن موتور است. در صورت نبود روغن موتور حتی برای یک دقیقه موتور ماشین شما به شدت آسیب می بیند. چک کردن سطح روغن موتور باید توسط رسیور انجام شود، دو علامت “FULL” و “ADD” را می توانید ببینید. اگر لکه مورد نظر روی علامت “FULL” بود نیازی به اضافه کردن روغن موتور ندارید، اگر سطح روغن زیر علامت “ADD” بود اقدام به اضافه کردن روغن موتور کنید. در صورتی که روغن موتور بین دو علامت بود از اضافه کردن روغن خودداری کنید.

بیشتر بدانیم :

کیا سورنتو

 سیستم خنک کننده

بیشترین سرعت انتقال اتوماتیک مایع باید در حالی که موتور در حال اجرا است، بررسی شود. همچنین مطمئن شوید که ماشین به طور کامل گرم شده است. سطح مایع را هم می توانید همانند سطح روغن موتور بسنجید که به همین ترتیب با توجه به علامت “FULL” یا “ADD” اقدام کنید، در صورتی که لکه بین دو علامت “FULL” یا “ADD” بود اقدام به هیچ کاری نکنید. مایع انتقال باید صورتی یا قرمز رنگ باشد. اگر مایع قهوه‌ای مایل به زرد یا دارای بوی سوختگی بدهد باید توسط تعمیرکار چک شود. اطمینان حاصل کنید که از مایع انتقال مناسب برای وسیله نقلیه خود استفاده کنید

روغن ترمز

مخزن مایع ترمز درست در مقابل فرمان قرار دارد. امروزه بیشتر خودروها یک مخزن شفاف دارند تا سطح روغن ترمز را بدون باز کردن پوشش ببینید. سطح روغن ترمز به مرور کاهش می یابد اما در این مورد نگران نباشید چون طبیعی است. اگر سطح به میزان قابل توجهی در طی یک دوره کوتاه کاهش یابد یا به حدود دو سوم کامل برسد، ترمزهایتان را در اسرع وقت بررسی کنید. هرگز نباید هر نوع روغن ترمز را در ترمزهای خود نصب کنید. چرا که می تواند باعث خرابی ترمز شود. مخزن را بپوشانید و جز در مواقع خاص آن را باز نکنید.چرا که قرار گرفتن در معرض هوا باعث می شود مایع جذب رطوبت کند که نقطه جوش را پایین می آورد. مایع ترمز باید نقطه جوش بسیار بالا داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خودرو های کیا و هیوندای می توانید به بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو یعنی استارپارتس مراجعه کنید.