خرید آنلاین طلا

خرید طلابه صورت آنلاین  یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های پس‌انداز پول و افزایش سرمایه است. شما وقتی پول خود را به طلا تبدیل کنید، هرگز نگران کاهش ارزش سرمایه خود در گذر زمان نخواهید بود.

برای اینکه خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و کسی نتواند سر شما کلاه بگذارد لازم است با اصولی آشنا باشید. ما در ادامه این مطلب تمامی موارد و مسائلی که باید برای خرید آنلاین طلا مدنظر داشته باشید را توضیح داده‌ایم.

۱- حتما عیار طلایی که می‌خواهید بخرید را کنترل کنید

 بالاترین عیار طلا ۲۴ است. اما برای ساخت و تولید مصنوعات و جواهرات طلا نمی‌توان از عیار ۲۴ استفاده کرد. چرا؟ زیرا طلای خالص بسیار نرم است و قابلیت چکش‌خواری ندارد. یعنی نمی‌توان با آن هیچ مصنوع طلایی ساخت و عرضه کرد. به همین خاطر، طلا را با فلزات دیگر آلیاژ می‌کنند. فلزاتی همچون مس، نقره و ….  این کار باعث ایجاد تنوع رنگی در طلا نیز می‌شود. مثلا طلای رزگلد از ترکیب مس و طلای زرد شکل گرفته. یا مثلا می‌توان با اضافه کردن پالادیم یا نیکل، طلای سفید تولید کرد.

در کشور ما تقریبا همه زیورآلات طلا از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند. طلای ۱۸ عیار یعنی ۱۸ بخش از ۲۴ بخش یک قطعه طلا از این فلز گرانبها تهیه شده است و ۶ بخش دیگر آن از فلزات دیگر ساخته شده است. پیش از این هم گفتیم که افزودن فلزات دیگر به طلای خالص برای افزایش استحکام و پایداری طلاست. زیرا خودش به تنهایی بسیار نرم است.

پس قانون اصلی برای خرید آنلاین طلا این است که: هر چه طلا عیار بالاتری داشته باشد، یعنی خلوص بیشتری دارد. در نتیجه قیمت و ارزشش بیشتر خواهد بود.

2- حتما به این نکته توجه کنید که آیا به طلا حساسیت دارید یا خیر!

پیش از مراجعه به یک طلا فروشی اینترنتی حتما بررسی کنید و ببینید آیا به زیورآلات ساخته شده از طلا حساسیت می‌دهید یا خیر. مصنوعات طلا از ترکیب انواع فلزات بعلاوه‌ی طلا ساخته می‌شوند. یعنی ممکن است شما به هر کدام از این فلزها حساسیت داشته باشید و این مساله برایتان مشکل ایجاد کند.

3- پیش از خرید آنلاین طلا کیفیت آن را بررسی کنید

هر فلز زردی طلا نیست. برخی از مصنوعات طلا  در واقع یک فلز دیگر هستند که با روکش طلا پوشانده شده‌اند. فلزی که فقط با آب‌طلا پوشانده شده قیمت و ارزش چندانی ندارد.

روکش طلا به مرور زمان از بین می‌رود و فلز زیر آن نمایان می‌شود. بنابراین اگر چنین طلایی بخرید مجبورید بعد از مدتی دوباره آن را روکش کنید و برای این کار هم باید دوباره هزینه بدهید.