انگشتر یا حلقه نامزدی طلا، نوعی حلقه است که نشان دهنده این است شخصی که آن را استفاده میکند وارد رابطه ای شده است تا بتواند ازدواج کند. این حلقه مخصوصا در جوامع غربی بسیار رایج است.

حلقه به عنوان هدیه نامزدی در هنگام پیشنهاد ازدواج یا مستقیماً پس از پذیرش پیشنهاد ازدواج توسط شریک زندگی به همسر آینده ارائه داده می شود. این یک توافق رسمی برای ازدواج در آینده نزدیک است. در کشورهای غربی، حلقه های نامزدی بیشتر توسط زنان استفاده میشود و می توانند با الماس یا سایر سنگهای قیمتی باشند.

در بعضی از فرهنگ ها ، زن و مرد حلقه های متناسب و ستی با هم استفاده میکنند که بسیار ساده هستند با این حال برخی دیگر ممکن است همان حلقه تا پایان عمر مورد استفاده قرار بگیرد. در کشورهای آنگلوساکسون ، انگشتر معمولاً با انگشت انگشتر دست چپ پوشیده می شود ، اما آداب و رسوم در سایر نقاط جهان به طور قابل توجهی متفاوت است.

بعد از دوره نامزدی با انگشتر طلا چه کنیم؟

معمولا رسم چنین است که در مراسم عروسی انگشتر نامزدی برداشته شده و حلقه ازدواج در انگشت دست چپ قرار داده میشود. برخی از عروس خانم ها از حلقه و انگشتر نامزدی به عنوان پشت حلقه نیز استفاده میکنند که این ایده بهتری است. با این حال معمولا طول عمر حلقه نامزدی مربوط به دوران نامزدی است.

جنس و استایل حلقه طلا چیست؟

حلقه های نامزدی، مانند هر نوع جواهرات دیگری، در سبک های مختلفی طراحی و ساخته میشوند. جنس این حلقه ها معمولا از طلا  (طلای زرد، طلای سفید و طلای رزگلد) و پلاتین ساخته میشوند اما انواع فلزات دیگر مانند تیتانیوم، نقره و فولاد ضد زنگ نیز برای حلقه های نامزدی استفاده می شود.

آیا انگشتر و حلقه نامزدی تنها برای عروس است؟

حتی در کشورهای غربی نیز معمولا بیشتر خانم ها هستند که حلقه نامزدی دست میکنند. مردان نیز میتوانند چنین کاری کنند کما اینکه طی چند سال گذشته نیز مردان حلقه  نامزدی به دست میکنند. با این حال هیچ اجباری نیست که مردان انگشتر طلا داشته باشند.

قصد خرید طلا داری؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیم محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.