مصنوعات طلا و جواهرات از طلای صد در صد خالص ساخته نمی‌شوند. به این خاطر که طلا بسیار نرم است و نمی‌توان آن را شکل داد و حتما باید با فلزی دیگر ترکیب شود تا بتوان در طلاسازی از آن بهره گرفت.

تعیین عیار طلا

برای تعیین عیار علاوه بر نگاه کردن به کد محصولی که خریده‌اید، می‌توانید آلیاژ طلا را هم مورد آزمایش قرار دهید.

کدهایی که روی طلا حک می‌شوند اغلب به صورت ۱۰K, 14K, 18K, 20K, و ۲۲K هستند. حرف انگلیسی K برای قیراط یا همان عیار طلاست و اعداد هم میزان خلوص طلا را نشان می‌دهند. مثلا ۱۸K یعنی طلا ۱۸ عیار.

تبدیل عیار طلا به درصد

بعد از آگاهی از عیار طلایی که دارید می‌توانید درصد طلای خالص موجود در آن را تعیین کنید. برای این منظور فقط کافی است عدد عیار را تقسیم بر ۲۴ کرده و سپس ضربدر ۱۰۰ کنید.

تعیین خلوص طلا در زیورآلات

پس از وزن کردن مصنوعات طلا، باید میزان طلای خالص را تعیین کنید. به این صورت که وزن محصول را به گرم ضربدر میزان خلوص آن کنید.

وزن کردن طلا

برای وزن کردن مصنوعات طلا به ترازوی مخصوص جواهرفروش‌ها نیاز دارید.

طلا را نباید به همراه سنگ یا الماسی که روی آن است وزن کنید.

اگر عیارهای چند قطعه طلا با هم فرق دارند، همه را با هم روی ترازو قرار ندهید. فقط طلاهایی که عیارشان با هم یکی است را می‌توانید همزمان روی یک ترازو وزن کنید.

طلا را می‌توانید به گرم وزن کنید. اما اغلب طلا فروشان آن را با واحد اونس یا صوت اندازه‌گیری می‌کنند که خودتان باید به گرم تبدیل کنید.

قصد خرید طلا دارید؟

برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا کم اجرت می توانید به سایت فروشگاه انلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.