از آنجا که طلا فلز نرمی است، به‌راحتی خراشیده می‌شود. بنابراین، بزرگ‌ترین نگرانی در استفاده از این جواهرات و زیورآلات همین خط‌ و خش‌هایی است که روی آن‌ها می‌افتد.

پرداخت‌کردن (پولیش) طلا در خانه

یکی از آسان‌ترین روش‌های پرداخت طلا در خانه استفاده از پارچه‌های مخصوص جلا دادن است که در بیشتر فروشگاه‌های مربوط به وسایل طلاسازی به فروش می‌رسد.

البته این پارچه‌ها برای برطرف کردن خراش‌های سطحی و کم‌عمق کاربرد دارند. برای از بین بردن خراشیدگی عمیق، حتما باید به‌سراغ متخصصان این کار بروید.

پرداخت حرفه‌ای طلا

وقتی عمق خراش‌ها زیاد است آن را به متخصص تعمیرات طلا بسپارید. این افراد وسایل و ابزار مخصوصی برای پرداخت کردن و جلا دادن طلا دارند که نتیجه بسیار بهتری از دستمال پولیش خواهد داشت.

چگونه از ایجاد خراش روی طلا پیشگیری کنیم؟

لازم به یادآوری نیست که باید از طلای خود به‌درستی نگهداری کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اما فارغ از این بدیهیات، در زیر چند نکته را گفته‌ایم که خوب است هنگام خرید طلا به آن‌ها توجه داشته باشید.

طلاهای ظریف را فقط در مواقع خاص استفاده کنید

وقتی می‌دانید طلای شما بسیار ظریف و آسیب‌پذیر است، بهتر است آن را هر روز و همیشه و همه‌جا استفاده نکنید. در مراسم یا قرارهایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند از زیبایی این جواهرات بهره بگیرید.

هر چند وقت یک‌بار باید طلا را پرداخت کرد؟

به خاطر ذات سایش‌گر پرداخت کردن طلا، بهتر است خیلی زیاد این کار را انجام ندهید. یعنی حتی مجبور نیستید هر ۶ ماه یک‌بار طلای خود را پولیش کنید. بهتر است وقتی خراش‌ها به ظاهر طلا لطمه زدند، آن را جلا دهید. مثلا هر دو یا سه سال یک‌بار خوب است.

قصد  خرید طلا داری؟

برای اطلاعا از قیمت طلا و هم چنین خرید طلای کم اجرت و یا طلای ارزان می توانید به سایت طلافروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.