احتمالا بيشتر دوست داريد در مورد طراحان بزرگ و مشهور صنعت طلا و جواهر مطلب بخوانيد. يا شايد دوست داريد در مورد طرح‌هاي جديد و مد سال ۲۰۲۰ بيشتر بدانيد.

۱- هر آنچه بايد در مورد كد و مهر طلا بدانيد 

كدي كه روي زيورآلات طلا درج مي‌شود به‌عنوان تاييدي بر اصالت كالاست. اما آيا واقعا لازم است كه همه جواهرات كد داشته باشند؟

عموما عيار طلا روي زيورآلات و جواهرات از جنس طلا كد مي‌شود.

عيار نشان‌دهنده ميزان خلوص طلاي مصرف شده در ساخت جواهري است كه قصد خريد آن را داريد

از ديگر كدهايي كه ممكن است روي طلا ببينيد، درصد خلوص كالاست. يعني به جاي استفاده از عيار، از عدد كامل بدون حرف K انگليسي استفاده مي‌شود. به‌طور مثال، عدد ۷۵۰ نشان‌دهنده اين است كه ۷۵ درصد از جواهر موردنظر از فلز طلا تهيه شده است. يعني يك طلاي ۱۸ عيار است.

2-طلا و جواهرات خود را از نور و گرماي زياد دور نگه داريد

همان‌‌طور كه نور مستقيم آفتاب مي‌تواند به پوست انسان آسيب برساند، نور و گرماي آن مي‌تواند بر ميزان دوام، استحكام و حتي رنگ سنگ‌هاي قيمتي تاثير منفي بگذارد.

گرماي زياد و تغيير دماي ناگهاني نيز مي‌تواند موجب شكسته شدن برخي از جواهرات شود. به اين خاطر كه گرما رطوبت موجود در سنگ‌هاي قيمتي را تبخير مي‌كند و در نتيجه آنها نمي‌توانند زيبايي خود را به درستي حفظ كنند.

چگونه طلا و جواهرات خود را بفروشيم؟

حتما به فروشگاه‌هاي معتبر طلا و جواهر فروشي مراجعه كنيد. اگر به همان مغازه كه خريد كرده‌ايد برويد كه خيلي بهتر است. حتما قبل از فروش از چند مغازه مختلف قيمت بگيريد تا مطمئن شويد طلاي خود را ارزان نمي‌فروشيد. حتما از روي فاكتور خريد وزن و عيار طلاي خود را چك كنيد تا با اطلاعات كافي به مغازه برويد.

همچنين توجه داشته باشيد كه هنگام فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنين درصد و ماليات كه هنگام خريد طلا پرداخته بوديد  از كار شما كسر خواهد شد. پس انتظار قيمت بالا نداشته باشيد.

طلاي دست دوم را از قفل آن تشخيص دهيد

تشخيص طلاي دست اول و دست دوم شايد تا حدودي سخت است. اما ساده‌ترين راه براي اين كه دست دوم بودن طلا را تشخيص دهيد، نگاه انداختن به ظاهر طلا، مخصوصا به قفلي است كه در آن به كار رفته. در طلاي دست دوم، اين قسمت‌ها در مقايسه با بخش‌هاي ديگر درخشش كمتري دارند و به دليل اينكه زياد از طلا استفاده شده، خش‌هايي در اين قسمت ديده مي‌شود.

در پايان اگر ضصد خريد طلاي كم اجذت و يا طلاي ارزان داريد مي توانيد به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خورد را خريداري كنيد.