هميشه وقتي يك انگشتر طلا جديد خريداري مي‌كنيد كاملا گرد و دايره‌اي است. اما ممكن است مدتي بعد از استفاده متوجه شويد كه انگشتر شما شكل اصلي خود را از دست داده و كمي خم شده است. البته اين اتفاق براي همه‌ي انگشترها روي نمي‌دهد اما برخي از آنها به اين مشكل دچار مي‌شوند.

چرا انگشتر طلا خم مي‌شود؟ 

يكي از دلايل اصلي خم شدن انگشتر طلا فشار فيزيكي است كه به آن وارد مي‌شود. يعني وقتي انگشتر در دستان شماست، با آن كارهاي سنگين انجام مي‌دهيد و اين امر مي‌توانند موجب خم شدن حلقه شود.

هر چه انگشتر ظريف‌تر و نازك‌تر باشد، احتمال خم شدن ان بيشتر است.

انگشتري كه خم شده را چگونه مي‌توان تعمير كرد؟

اگر انگشتر طلا سنگ و نگين نداشته باشد خيلي راحت صاف مي‌شود و به حالت اوليه باز مي‌گردد. متخصصان ساخت و تعمير طلا و جواهر از يك ميله مخصوص به نام mandrel براي صاف كردن انگشتر استفاده مي‌كنند. اين ميله به انگشتر فشار مي‌آورد تا به حالت دايره‌اي اوليه‌ي خود بازگردد.

تغمير انگشتر طلا كه نگين و سنگ قيمتي دارد، كمي سخت است. به اين خاطر كه تعميركار بايد مراقب باشد در طول روند گرد كردن انگشتر به نگين و پايه آن آسيبي وارد نشود و پايه نگين كج يا شل نشود.

از همه سخت‌تر صاف كردن انگشترهايي است كه سرتاسر آنها با نگين پرشده است: يعني رينگ‌هايي كه دور تا دورشان سنگ دارند. صاف كردن اين حلقه‌ها اين خطر را دارد كه نگين‌هاي روي آن بشكنند يا بيفتند.

چگونه از خم شدن انگشتر جلوگيري كنيم؟

ساده‌ترين و موثرين روش براي پيشگيري از خم شدن انگشتر طلا اين است كه هنگام انجام كارهاي سخت و فيزيكي آن را از دست خارج كنيد.

به طور كلي، اگر انگشتر را فقط براي مناسبت‌ها و مراسم و مهماني‌ها استفاده كنيد، عمر طولاني‌تري خواهد داشت و درخشش و زيبايي خود را براي زمان بيشتري حفظ خواهد كرد.

به ويژه وقتي انگشتري از جنس طلا و نقره خريداري مي‌كنيد خيلي مراقب باشيد كه فشاري روي آن وارد نشود.

در آخر هم يادآوري كنيم كه همه‌ي انگشترها به مرور زمان ساييده و خورده مي‌شوند و در نهايت به تعمير شدن نياز خواهند داشت.

شما مي توانيد براي اطلا از قيمت طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت به سايت طلا فروشي اينترنتي كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول مورد نظر خود را خريداري كنيد.