هنگام انتخاب و خريد طلا  به عيار آن توجه ويژه اي داشته باشيد. هرچه عيار بالاتر باشد يعني طلا خالص تر و ميزان فلز مس بكار رفته در آن كمتر است. و برعكس هرچه عيار كمتر باشد يعني درصد مس استفاده شده بيشتر است و ارزش آن به طبع كمتر خواهد بود.

نكته جالبي كه بايد درباره اين نوع طلا بدانيد اين است كه هرچه درصد مس استفاده شده بيشتر باشد، با وجود تيره رنگ بودنش اما ماندگاري، قدرت و استحكام بالاتري دارد. بنابراين اگر ميخواهيد بيشتر اوقات از قطعه طلاي خريداري شده استفاده كنيد بهتر  است كه رزگلد تيره تر و طلاي 18 عيار انتخاب كنيد. زيرا هميشه از آن استفاه ميكنيد و هميشه هم مثل روز اول خواهد ماند.

اما اگر تنها براي مناسبت هاي خاصي قصد داريد جواهرات يا مثلا سرويس طلاي رزگلد خريداري كنيد بهتر است كه با عيار بالا بخريد. و به عنوان يك مثال ديگر اگر قصد خريد انگشتر طلا رزگلد داريد اما تنها ميخواهيد در مهماني ها از آن استفاده كنيد ۲۲ عيار آن را خريداري كنيد.

طلاي صورتي يا طلاي قرمز انواع مختلف طلاي رزگلد هستند 

همانطور كه گفته شد ما ميتوانيم به طلا رزگلد صورتي يا قرمز هم بگوييم. هر چه درصد مس بكار رفته يا بهتر بگوييم مس تركيب شده با طلاي خالص، بيشتر باشد، رنگ آن به قرمزي ميگرايد و ما به آن طلا قرمز ميگوييم. و برعكس هرچه درصد مس تركيب شده كمتر باشد رزگلد كمرنگ، روشن تر و شبيه به رنگ صورتي كم رنگ ميشود.

امروزه سرويس طلاي رزگلد صورتي كه رنگ روشنتري دارد بسيار پرطرفدار شده و كساني كه رنگ طلاي قرمز يا تيره تر را ميپسندند بيشتر رو به خريد دستبند طلاي رزگلد و يا انگشتر رزگلد مي آورند.

قرمز يا صورتي؟ كدام با ارزش تر هستند؟

به طور كلي ، هرچه عيار يك قطعه طلاي رزگلد پايين تر باشد، به اين معني است كه مقدار مس بكار رفته در آن بيشتر است. و به طبع قيمتش كمتر است. اما اگر خلوص طلا بيشتر از مس بكار رفته در رزگلد باشد، قيمت آن بالاتر خواهد بود. پس به طور كلي صورتي از قرمز با ارزش تر است .

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا مي توتنيد به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.