چندین سال است که استفاده کننده گان و خریداران حین خرید طلا، باید حدود ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. این مالیات میتواند هزینه ها را برای خریداران بالا ببرد. برای همین مردم به فکر این افتادند که هر طور شده هزینه های خرید طلا را کاهش دهند. در نهایت اغلب مردم به این نتیجه رسیدند که طلای کم اجرت بخرند تا هزینه اضافی که برای مالیات میپردازند را جبران کنند.

همین موضوع باعث شده که طی سالیان گذشته ما شاهد پا گرفتن مفهومی به نام طلای کم اجرت و یا حتی طلای بدون اجرت باشیم که این روزها بسیار به آن اهمیت داده میشود.

اجرت طلا چیست؟

زمانی که مشتری با مراجعه به یک طلا فروشی یک قطعه طلا مثل، انگشتر طلا ، گوشواه، النگو، دستبند و … میخرد، علاوه بر پرداخت هزینه بر اساس وزنش، مبلغی اضافی بابت سهم تولید کننده یا سازنده پرداخت میکند. این مبلغ در اصطلاح به اجرت طلا مشهور است و به ازای تعداد گرم آن قطعه طلا باید پرداخت شود.

اجرت طلا به چه چیزی بستگی دارد؟

زمانی که یک عمده فروش (طلا فروش) محصولات را از سازنده میگرد، توافقی بین آن ها به وجود می آید که در آن، بر اساس برخی فاکتورها، اجرت طلا یا دستمزد سازنده را مشخص میکنند. که در واقع خریدار باید آن را پرداخت کند. فاکتورهای مهم تاثیر گذار  عبارتند از:

 

-          رابطه وزن قطعه ساخته شده با اجرت طلا

 

-          فناوری که برای ساخت قطع طلا بکار میرود

 

-          تاثیر ظریف کاری و حجم کاری که روی طلا صورت میگیرد

 

-          نقش برند تولید کننده

 

از کجا طلای کم اجرت بخرم؟

اگر میخواهید هزینه های مناسبی برای خرید بپردازید و میتوانید قطعات طلای خود را از طلافروشی آنلاین  کیش طلا خریداری کنید. کیش طلا افتخار دارد که برای عزیزانی که قصد خرید طلای کم اجرت دارند، انواع قطعات با قیمت مناسب ساخته و به فروش میرساند.