طلاهایی که ما به این عنوان میشناسیم در واقع ترکیبی از دو فلز گرانبها و ارزشمند طلا و مس هستند. طلاسازان با ترکیب طلای خالص با مس در نهایت محصولات و جواهرات خلق میکنند.

طلای صورتی یا طلای قرمز انواع مختلف طلای رزگلد هستند

همانطور که گفته شد ما میتوانیم به طلا رزگلد صورتی یا قرمز هم بگوییم. هر چه درصد مس بکار رفته یا بهتر بگوییم مس ترکیب شده با طلای خالص، بیشتر باشد، رنگ آن به قرمزی میگراید و ما به آن طلا قرمز میگوییم. و برعکس هرچه درصد مس ترکیب شده کمتر باشد رزگلد کمرنگ، روشن تر و شبیه به رنگ صورتی کم رنگ میشود.

امروزه سرویس طلای رزگلد صورتی که رنگ روشنتری دارد بسیار پرطرفدار شده و کسانی که رنگ طلای قرمز یا تیره تر را میپسندند بیشتر رو به خرید دستبند طلا رزگلد و یا انگشتر طلا رزگلد می آورند.

چرا به آن طلای روسیه هم گفته میشه؟

مردم روسیه به این نوع طلا نام کشور خودشان را داده اند. دلیل این نامگذاری به قرن نوزدهم برمیگردد یعنی زمانی که مردم این کشور علاقه و تمایل بسیار زیادی به ساخت و خرید طلا رزگلد داشتند.

طلای رزگلد چند عیاره؟

عیار این طلا هیچ تفاوتی با عیار طلاهای معمولی دیگر ندارد. حتی اگر درصد مس بکار رفتته در داخل رزگلد زیاد باشد، باز هم تاثیری روی عیار آن نخواهد گذاشت. عیار طلا به معنی درصد طلای خالص در ترکیب با سایر فلزات بکار رفته در جواهر است. عیار معمولا تا ۲۴ است و وقتی گفته میشود طلای ۱۸ عیار یعنی عیار طلای شما ۱۸ از ۲۴ است.

منظور از طلا رزگلد خالص چیه؟

هرکسی به شما گفت که رزگلدی که میخواهم به شما بفروشم خالص خالص است بدانید ریگی به کفش دارد. زیرا ما چیزی تحت عنوان رزگلد خالص نداریم. زیرا ماهیت این نوع طلا، آلیاژی ساخته شده از بیش از یک فلز ارزشمند است.

از کجا طلا رزگلد بخرم؟

اگر قصد خرید هرگونه طلا  از جمله رزگلد را دارید و میخواهید از قیمت طلا اطلاع پیدا کنید و یا به صورت سفارشی برای شما جواهرات یا قطعات طلایی ساخته شود میتوانید با کیش طلا تماس بگیرید یا مستقیما به فروشگاه اینترنتی ما سر بزنید تا از محصولات و کم اجرت ترین طلاهای ما بهره مند شوید.