طلا وسیله‌ای است که در طول زمان ارزش خود را حفظ می‌کند. حتی در بعضی مواقع، ارزش آن افزایش می‌یابد و می‌توانید بعد از چند سال از خرید آن سود نیز بکنید. اگر می‌خواهید بعداً پول نقد را داشته باشید و در حال حاضر امکان نگه داشتن آن را ندارید، می‌توانید روی طلا و جواهرات قیمت بالاتر سرمایه گذاری کنید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی جهان،  خرید طلا در دسته بندی A سرمایه گذاری‌ها قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که آنها آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب به شدت توصیه می‌کنند، زیرا ارزش آن با گذشت زمان یا با تورم کاهش نمی‌یابد.

مردم منطقه شرقی جهان مانند ما ایرانیان، هندی‌ها و چینی‌ها علاقه و ارادت خاصی به جواهرات و انواع طلا دارند. این بخش از جهان مدت‌هاست که به سرمایه گذاری در جواهر و طلا اعتقاد دارند و این فلز گرانبها را می‌خرند تا روزی در آینده از سود آن استفاده کنند.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است.

خرید اینترنتی طلابه این صورت تنها تفاوتی که با خرید طلای دست دوم دارد این است، که از نظر کیفیت و ظاهر آن تمیزتر و زیباتر است. برای کسانی که قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خرید طلای دست دوم و طلا کم اجرت می‌تواند گزینه خوبی باشد و به راحتی به جواب سوال آیا طلای دست دوم بخریم می‌رسند. وقتی صحبت از فروش جواهر می‌شود، شما متوجه کمی تفاوت قیمت با آن قیمتی که خریدید می‌شوید. به این نکته حتما توجه کنید که جواهر و طلای گران قیمت به معنای ارزشمند بودن آن نیست.

جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در جواهر

جوانب مثبت

این فلز در جهان ارزش دارد و می‌توانید به جای پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده کنید.

این یک سرمایه گذاری است که می‌توانید آن را استفاده کنید و همچنین با سود آن را بفروشید.

جواهرات از طلا درست شدند که فلز آن ماندگار است و زنگ نمی‌خورد.

همیشه مد است.

جوانب منفی

این فلز گرانبها مشکل در مورد نگهداری دارد. برای نگه داشتن آنها باید وسیله‌ی مناسب داشت و یا آن را در صندوق‌های امانات گذاشت که خب هزینه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند دیگر سرمایه گذاری‌ها مانند طلا درآمد ماهانه برای شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسیله‌ای ارزشمند است که از فروش آن می‌توانید سود کنید.

وجود سنگ و نگین در جواهر باعث کاهش قیمت آن هنگام فروش می‌شود و مانند طلای خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخرید باید هزینه اجرت ساخت بدهید که خب این برای شما به صرفه نخواهد بود.