هنگام خرید حلقه طلا برای شریک عاطفی خود، اغلب مردم بدنبال شکل و ظاهر حلقه هستند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. انگشترهای سولیتر، هالو یا سه‌گانه. سنگ‌هایی به شکل گلابی، گرد یا بیضی؟ سنگ الماس یا سنگ‌های رنگی؟

برای آشنایی با اشتباهات رایج که بیشتر مردم هنگام خرید حلقه نامزدی انجام می‌دهند تا انتهای این مطلب با گالری طلا و جوهر کیش طلا باشید.

انتخاب باریک‌ترین رکاب برای انگشتر

امروزه شاهد حلقه‌هایی هستیم که رکاب بسیار باریکی دارند. به این خاطر که باریک بودن انگشتر باعث می‌شود سنگ روی آن بزرگ‌تر دیده شود. اما این را بدانید که انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می‌رود. چرا؟

به این خاطر که رنگ‌های مختلف طلا (که درجه سختی آن را مشخص می‌کند) به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده می‌شود و در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریک‌تر و نازک‌تر خواهد شد. در نتیجه، احتمال شکستن آن بسیار زیاد است. یعنی پس از چند سال همیشه باید در استرس این باشید که حلقه‌تان شکسته نشود.

خرید طلای سفید به جای پلاتین

با اینکه طلای سفید و پلاتین از نظر ظاهری شبیه هم هستند اما پلاتین بسیار بهتر و ارزشمندتر از طلای سفید است. طلای سفید در واقع همان طلای زرد است که یک لایه رودیوم روی آن کشیده شده تا سفید به نظر برسد.

رودیوم هم فلز ارزشمندی است. اما مشکل این نوع روکش این است که به مرور زمان از بین می‌رود و طلای زرد زیر آن پدیدار می‌شود. این روند به تدریج و نامحسوس ادامه پیدا می‌کند و فرد متوجه آن نخواهد شد. تا اینکه کار از کار بگذرد. در این صورت، باید حلقه را نزد کارشناس طلا و جواهر برد تا دوباره روی آن را روکش رودیوم بکشند.

اما پلاتین این مشکلات را ندارد. قیمت پلاتین گران‌تر از طلای سفید است (نه خیلی) اما در عوض رنگ آن ثابت است، دوام بسیار زیادی دارد، به‌راحتی خش بر نمی‌دارد و تقریبا همیشه درخشندگی خود را حفظ می‌کند.

به همین خاطر بسیار منطقی‌تر است که هنگام خرید کمی بیشتر هزینه کنید اما در عوض یک حلقه‌ی بادوام و عمری خریداری کنید.

انتخاب بهترین رنگ و شفاف‌ترین الماس برای حلقه

حتی اگر توان مالی خرید گران‌قیمت‌ترین الماس را دارید هم توصیه می‌کنیم برای حلقه نامزدی سراغ الماسی نروید که بالاترین درجه رنگ و بالاترین درجه پاکی را دارد. بسیاری از کارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزینه کردن برای خرید عالی‌ترین سنگ الماس برای حلقه نامردی یکی از اشتباهات بارز ثروتمندان است.

دلیلش این است که چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد. یعنی فرد با نگاه کردن به الماس درجه یک و الماس درجه ۴ نمی‌تواند تفاوت آنها را تشخیص دهد. به این خاطر که این تفاوت‌ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالیست که قیمت آنها با هم تفاوت بسیاری دارد.

منبع : www.kishtala.com