عده‌ای معتقد هستند که خرید طلا برای کودکان یک ریسک بزرگ است؛ چون احتمال گم شدن آن زیاد است. با این وجود باید گفت که یکی از بهترین هدایا برای کودکان، قطعات طلا هستند؛ چون از یک طرف حس ارزشمندی به آنها می‌دهد و از طرف دیگر سرمایه‌ای قابل اعتماد برای آتیه‌ی کودک محسوب می‌شود. کافی است که به نکات زیر توجه کنید تا از بابت نگرانی‌های احتمالی خیالتان راحت شود.

هنگام خرید طلای کودک به جنس، اندازه و طراحی آنها به خوبی دقت کنید.

اندازه طلا برای کودک

توجه داشته باشید که قطعه طلایی که برای کودک تهیه می‌کنید، خیلی سنگین نباشد تا باعث آزار او نشود و کودک به تکاپوی باز کردن و جدا کردن آن نیفتد. علاوه بر این دستبند یا النگوی کودک، نباید بزرگتر از سایز دستش باشد. با وجود این که زنجیر ظریف برای دختربچه‌ها نمای فوق‌العاده‌ای دارد، باید همیشه به دنبال زنجیر باکیفیتی باشید که به آسانی کنده یا شکسته نشود.

جنس طلا برای کودک

جواهراتی که برای کودکان خریداری می‌کنید، باید در برابر گذر زمان مقاوم باشند و شکل اولیه‌ی خود را حفظ کنند. پس باید از کیفیت جنس طلا اطمینان کامل حاصل کنید

طراحی:

با دقت در این مورد می‌توانید ریسک خرید طلا برای کودک را به حداقل برسانید. هنگام خرید دستبند یا گردنبند به خوبی بررسی کنید که قفل محکمی داشته باشند. گیره‌ها و قلاب‌های دستبند، گردنبند و گوشواره را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که از کیفیت بالایی برخوردارند. اگر قفل قطعه‌ی طلا شل باشد، ممکن است هنگام بازی کودک باز و گم شود. مهمتر از آن، همانطور که بچه‌ها عادت دارند هر چیزی را به سمت دهان ببرند، اگر قفل محصول محکم نباشد ممکن است کودک قطعه‌ی طلا را بخورد. توجه داشته باشید که طلایی که برای کودک می‌خرید، ترجیحا لبه‌دار، تیز و زاویه‌دار نباشد تا آسیبی به او وارد نشود.

بیشتر بدانیم : طلای ارزان