حلقه طلا ، ازدواج یا نامزدی با سه نگین یک طرح کلاسیک و سنتی است که از قدیم محبوبیت داشته و همچنان نیز طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر، شاهدخت ساسکس، یعنی مگان مارکل یکی از این انگشترها را به دست دارد و شاید همین باعث شده تا در یکی دو سال اخیر حلقه‌ی سه نگین از محبوبیت بیشتری برخوردار شوند.

این انگشتر نشانه‌ی چیست؟ چه شکل و تراشی از الماس برای انگشتر سه نگین مناسب‌تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات ادامه این مطلب از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا را از دست ندهید.

انگشتر سه نگین به چه معناست و به چه حلقه‌ای گفته می‌شود؟

همان‌طور که از نام این طرح از حلقه‌ی ازدواج مشخص است، این انگشتر دارای یک سنگ مرکزی است که با دو سنگ جواهر کوچک‌تر از خودش احاطه شده است. تاریخچه استفاده از این نوع حلقه به قرن ۱۷ میلادی باز می‌گردد و مفاهیم عمیقی دارد.

به باور بعضی افراد، حلقه سه نگین نشان عشقی است که شامل «دیروز، امروز و فردا» است.

برخی دیگر نیز اعتقاد دارند انگشتر ازدواج با سه نگین نماد سه چیز است: «دوستی، عشق و وفاداری». یا تعدادی دیگر آن را نشانه‌ی «مادر، پدر و فرزند» می‌دانند.

در اعصار گوناگون، مفاهیم و تفاسیر مختلفی برای این طراحی مطرح شده است. به طور مثال، در گذشته آن را «سه‌گانه مقدس» می‌نامیدند.

کدام تراش الماس برای انگشتر سه نگین مناسب‌تر است؟

از آنجا که تراش گرد الماس از همه مرسوم‌تر و محبوب‌تر است چندان جای تعجب ندارد که این بیشتر حلقه‌های سه نگین را با این مدل الماس ببینید. البته از دیگر تراش‌های رایج سنگ الماس در انگشترهای ازدواج سه نگین باید به بیضی، مربعی یا پرنس کات مثلثی و کوشن کات اشاره کرد.

حلقه ازدواج با یک سنگ بزرگ در مرکز و دو زمرد کوچک‌تر در اطرافش یکی از جذاب‌ترین و فریبنده‌ترین مدل‌های حلقه‌ی ازدواج سه نگینی است. تقارن و تضاد رنگی این سنگ‌ها در کنار هم سبب زیباتر دیده شدنشان می‌شود.

در حلقه‌های سه نگین می‌توان از سنگ‌های رنگی برای گزینه‌های جانبی استفاده کرد

آنچه باعث زیباتر دیده شدن حلقه سه نگینه می‌شود، استفاده از رنگ است. شما می‌توانید از زیبایی و فریبندگی روبی یا یاقوت کبود برای جلوه بخشیدنِ هر چه بیشتر به حلقه خود استفاده کنید. برای قرینه‌سازی می‌توانید الماس را در مرکز و سنگ‌های رنگی را در دو طرف سفارش دهید. یا برعکس، سنگ رنگی در مرکز و الماس‌های بی‌رنگ در کنار آن.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید طلا