طلا و جواهرات از آنجا که ارزش و بهای بسیار زیادی دارند باید بیشتر از زیورآلات معمولی مورد توجه باشند و به بهترین شکل باید از آنها مراقب کرد. فلزات گرانبها اغلب شکننده و در خطر خراشیده شدن قرار دارند. سنگ‌های قیمتی نیز احتمال افتادن، ترک برداشتن یا شکسته شدن را دارند.

به همین خاطر مهم است که پس از خرید طلا  با اصول نگهداری از طلا و جواهرات آشنا باشید. ما در این مطلب از گالری طلا و جواهر کیش طلا  فاکتورهایی که لازم است مدنظر داشته باشید را برایتان برشمرده‌ایم. همراهمان باشید.

جعبه مخصوص طلا و جواهرات

یکی از بهترین جعبه‌ها برای نگهداری طلا و جواهرات دم‌دستی، مدل‌های شیشه‌ای و شفاف است. به این خاطر که می‌توانید محتویات داخل جعبه را ببینید و گزینه‌های موردنظرتان را سریع‌تر انتخاب کنید. این جعبه‌ها در شکل و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و اغلب هم چندین بخش مجزا برای قطعات مختلف طلا دارند؛ از انگشتر گرفته تا گردنبند، دستبند و گوشواره.

اگر ترجیح می‌دهید طلا و جواهرات خود را عمودی نگهداری کنید، توصیه می‌کنیم از کیف‌های آویزمانند که بخش‌های مجزا برای هر کدام از قطعات طلا( گردنبند طلا ، دستبند طلا و...)  دارند استفاده کنید. این کیف‌ها برای آویخته شدن پشت در کمدها طراحی شده‌اند.

اگر اهل سفرهای همیشگی هستید، توصیه می‌کنیم از کیف‌های رول شونده استفاده کنید. یک سری کیف هستند که جیب‌های جداگانه در خود دارند، پس از گذاشتن طلاها در بخش‌های مختلف، آن را رول می‌کنید و در ساک یا چمدان خود قرار می‌دهید.

جعبه‌های دکوراتیو

اگر منظور اصلی شما از خریداری جعبه فقط زیبایی ظاهری آن است و برای دکور اتاق خواب خود می‌خواهید آن را بخرید، باید توجه داشته باشید که ممکن است چنین جعبه‌های فضای کافی برای همه طلاهای شما را نداشته باشند.

نکته دیگر اینکه خودتان از وسایل موجود در خانه هم می‌توانید برای جداسازی طلا و جواهرات استفاده کنید. مثلا از فنجان‌های تزئینی، گلدان‌های کوچک با دهانه گشاد یا حتی ظرف‌های مخصوص نگهداری تخم‌مرغ.