هیوندا ورنا

قطعا هیوندا موتورز یکی از بهترین شرکت های تولید کننده خودرو برای خانواده ها است که ماشین های محبوبی تولید کرده . اما گاهی هم ماشین هایی تولید کرده که در کشور ما فروش زیادی نداشتند مثل هیوندا ورنا که سه نسل از آن تولید شد و اکنون نسل چهارم و پنجم آن با نام هیوندا اکسنت به فروش می رسد در ادامه به مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت

حضور در ایران

هیوندا ورنا با ورود به ایران از نسل دوم متاسفانه نتوانست فروش خوبی به دست بیاورد و ماشین هایی مثل ریو که مونتاژ آن به سایپا واگذار شده بود فروش نسبتا بهتری نسبت به ورنا داشت .

بیشتر بدانیم :

طراحی ظاهر هیوندا ورنا

اینجا باید گفت طراحی ظاهر هیوندا ورنا بسیار شبیه به کیا ریو است . هیوندا برای طراحی ورنا از خطوطی تیز و زاویه دار استفاده کرده . چراغ های جلو کمی برآمده است و سطح کاپوت از آن ها بالا تر است . این طراحی در بخش عقب ماشین قابل مشاهده است .

چراغ های عقب کاملا ساده و عمودی طراحی شده و همینطور روی سپر عقب در قسمت پایینی یک مه شکن طراحی شده که ظاهر پشتی را کمی بد ساخته .

آپشن ها داخل کابین

در بخش آپشن های داخل کابین نیز باید به این موضوع اشاره کرد که تفاوت چندانی بین ورنا و ریو وجود ندارد در حدی که کیفیت ساخت و مواد اولیه اتاق هر دو ماشین یکی است . البته امکانات در هیوندا ورنا از کیا ریو بیشتر است . در داشبورد این خودرو شما خط های شکسته یا زاویه دار نمی بینید کا ظاهر داشبورد را چشم نواز تر کرده . همچنین برای سرنشینان پشتی فضای کافی جای پا وجود دارد . در سیستم ترمز هم با ترمز های ABS و EBD مجهز شده که ایمنی بیشتری برای سرنشینان ایجاد می کند .

مشخصات فنی هیوندا ورنا

باز هم اینجا باید گفت که تفاوت چندان زیادی با کیا ریو در بخش فنی و موتور هم وجود ندارد . هیوندا ورنا از یک موتور 1500 سی سی با 4 سیلندر استفاده می کند . البته باید گفت که ریو چند اسب بخار بیشتر تولید می کند که چیز زیاد مهمی نیست . همچنین ریو نزدیک 100 کیلو گرم سنگین تر است که در نتیجه شتاب هیوندا ورنا نسبت به ریو بالاتر می باشد . هیوندا ورنا با دو مدل گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه شد . در نسخه اتوماتیک هیوندا ورنا 4 دنده دارد و یک دنده مجازی که به آن اوور درایو گفته می شود و جهت کم کردن دور موتور که مزیت آن کاهش مصرف سوخت و کم کردن استهلاک موثر است . مثلا در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت , دنده روی 4 , دور موتور روی 3000 است . اوور درایو یک دنده مجازی ایجاد می کند که دور موتور را روی 2000 می آورد .

ار کجا قطعات هیوندای را خریداری کنیم ؟

فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس اقدام به فروش قطعات هیوندای و کیا کرده است و این این امکان را به شما می دهد که در سریع ترین زمان ممکن قطعات هیوندای و کیا را خریداری کنید.