اگر تصمیم گرفته‌اید یک گردنبند طلا جدید برای خود خریداری کنید باید بدانید که چندین فاکتور مهم برای خرید گردنبند وجود دارد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. برای آشنایی با این فاکتورها تا انتهای این مطلب با گالری طلا وجواهر کیش طلا  باشید

نکات خرید گردنبند طلا

۱- زنجیر از چه نوعی است؟

اولین مورد از نکات خرید طلا و شاید مهم‌ترین مساله در مورد گردنبند، فرم و نوع زنجیر است. باید زنجیری خریداری کنید که به راحتی تاب نمی‌خورد، در خود گره نمی‌خورد و در هم گوریده نمی‌شود. برخی از زنجیرها بشدت مستعد گره خوردن هستند در نتیجه سریع‌تر هم شکسته و پاره می‌شوند. به طور مثال، زنجیر امگا، زنجیر تیغ ماهی و زنجیر ماری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آسان‌تر از بقیه مدل‌ها خمیده شده و در خود می‌پیچند.

۲- آیا گردنبند از طلا ساخته شده یا آبکاری شده

توجه داشته باشید که طلاهای آبکاری شده از فلزات گرانبهای دیگری ساخته می‌شوند و در نهایت یک لایه نازک طلای خالص روی آنها آبکاری می‌شود. این آبکاری به مرور زمان خورده شده و از بین می‌رود و رنگ فلز زیرین نمایان می‌شود. این نوع گردنبندها با اینکه قیمت مناسبی دارند اما لازم است چندین ماه یک بار دوباره آبکاری شوند تا شفافیت و رنگ خود را حفظ کنند.

۳- قفل زنجیر از چه نوعی است؟

سومین نکته از نکات خرید گردنبند طلا، قفل زنجیر آن است. حتما هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. بیشتر زنجیرهای طلا با قفل‌های کلیپسی گرد عرضه می‌شوند که با یک فنر باز و بسته می‌شوند. این قفل‌ها اغلب ارزان هستند اما دوام و پایداری مناسبی ندارند. به این صورت که اگر ناخواسته یا به هر دلیلی فشار بیشتر از معمول به آنها وارد کنید، ممکن است قفل بشکند.

4- آیا زنجیر تو خالی است یا پر؟

پنجمین نکته از نکات خرید گردنبند طلا نوع زنجیر است. فارغ از قیمت بسیار ارزان‌تر، گردنبندهایی که زنجیرهای تو خالی دارند سبک‌تر هم هستند. عیب این نوع زنجیرها این است که خیلی راحت ضربه می‌بینند و احتمال پاره شدنشان زیاد است. اگر قصد دارید زنجیر ارزان و توخالی بخرید حتما توجه داشته باشید که باید خیلی مراقب آنها باشید به این خاطر که اگر به جایی گیر کنند ممکن است خیلی سریع پاره شوند.

5- ضخامت زنجیر چقدر است؟

ضخامت زنجیر فقط به دوام و عمر طولانی آن بستگی ندارد. زنجیرهایی که باریک هستند خیلی راحت پیچ می‌خورند، گره می‌خورند و در نتیجه راحت‌تر پاره می‌شوند.