یکی از قابل اطمینان ترین بازارهای سرمایه گذاری بازارهای طلا هستند. از آنجا که طلا ماندگاری بالایی دارد و امکان ضرر دیدن در آن بسیار کم است، از این رو بسیاری از افراد به جای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی مانند ارز و بورس در بازار طلا سرمایه گذاری می کنند. حتی برخی سرمایه گذاران برای کسب سود در بازه های زمانی کوتاه دست به خرید طلا می زنند.

به طور کلی قیمت طلا در بازاهای جهانی بر اساس دو عامل موثر عرضه و همچنین فاکتورهای موثر بر اقتصاد کلان کشور مشخص می شود. خوب است بدانید که رابطه معکوسی بین قیمت طلا با عرضه آن وجود دارد یعنی هر چه عرضه بیشتر باشد قیمت آن کمتر می شود و هرچه عرضه کمتر باشد قیمت به صورت چشمگیری افزایش میابد. در مورد فاکتورهای اقتصاد کلان نیز باید به ارزش دلار آمریکا رجوع کرد. رابطه این دو نیز معکوس است. اقتصاد کلان شامل شاخص های بین المللی اقتصاد، تورم، نرخ بهره بانکی، بهای انرژی است.

تا زمانی که تورم بیشتر شود قیمت طلا هم بیشتر می شود

 از طرفی نرخ تورم و قیمت طلا بسیار با هم مرتبط و همسو هستند. این دو با هم رابطه کاملا مستقمی دارند یعنی با افزایش هر کدام دیگری نیز سر به فلک می کشد. برای مثال چون در کشور ما نرخ تورم بالا رفته است قیمت طلا نیز افزایش میابد. یعنی تا زمانی که در کشور ما تورم بالا باشد قیمت طلا نیز بیشتر و بیشتر می شود.

نکات پایانی درباره بهترین زمان خرید طلا

کسانی که سرمایه گذاری می کنند بیشتر به دنبال حفظ ارزش سرمایه و همچنین به دست آوردن سود هستند. پس اگر می خواهید واقعا سودی کسب کرده باشید و سرمایه شما بدون تغییرات منفی حتی افزایش پیدا کند، به جای سرمایه گذاری در بخش هایی که به هیچ عنوان بازار آن ها ثبات ندارد در بخش هایی سرمایه گذاری کنید که ارزش سرمایه شما نه تنها کم نمی شود بلکه ممکن است افزایش یابد. به نظر می رسد که بازار طلا میتواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری پر سود شما باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش طلا می توانید به بلاگ سایت گالری طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید.