تمیز نکردن گردنبند طلا و سایر جواهرات باعث کاهش درخشش آن ها میشود

به این نکته توجه کنید که جواهرات طلا خود به خود لکه دار نمی شوند ولی کدر شدن طلا بر اثر برخی عوامل امکان پذیر است. اگر هر روز و یا برای یک مدت طولانی از انگشتر طلا، حلقه طلا، النگو طلا و …. استفاده کنید حتما خوب می دانید که بعد از مدتی احتمال کدر شدن آن ها وجود دارد کما اینکه برای این منظور چندین بار جواهر خود را برای جلا دادن به تعمیراتی برده اید. برای آشنایی با مراحل تمیز کردن گردنبند طلا در این مقاله با گالری طلا و جواهر کیش طلا همراه باشید.

در اغلب اوقات و مخصوصا در خانم ها، استفاده مداوم از مواد آرایشی شیمیایی، انوع ادکلن ها و یا مرطوب کننده های پوست با سایر کرم ها موجب کدر شدن طلا و جواهرات دیگر می شود. همچنین شستشوی ظروف با مواد و محلول های پاک کننده در کدر شدن طلا موثر است.

مراحل تمیز کردن گردنبند طلا

در صورتی که گردنبند شما هیچ سنگ قیمتی ندارد و یا چندان روی آن کار نشده است برای تمیز کردن آن مشکل زیادی نخواهید داشت و به راحتی میتوانید گردنبند را داخل یک ظرف پر از آب سرد ریخته و چند قطره مایع ظرفشویی داخل ظرف بریزید سپس به آرامی و با دستان خود گردنبند را تمیز کنید.

اگر گردنبند شما خیلی کثیف است

برخی از افراد چندان در تمیز نگه داشتن جواهراتشان کوشا نیستند. احتمالا شما اینطور نیستید اما برای گروه اول حتما لازم است که گردنبند دست کم ۱۵ دقیقه در آب خیسانده شود سپس آن را شست.

اگر زنجیر گردنبندتان ضخیم است

اگر گردنبند طلا ظریف دارید تنها کافیست که گردنبد را به آرامی خیسانده و مالش دهید. اما اگر ضخیم بود باید از برش کوچکی مانند مسواک نرم استفاده شود. اما دقت کنید که برس کاملا نرم باشد تا باعث خراشیده شدن آن نشود.

آب کشیدن گردنبند طلا

این مرحله را از قلم نیندازید. قبل از خشک کردن گردنبند حتما آن را زیر آب سرد قرار دهید تا کاملا از کف و مواد پاک کننده عاری شود. اگر زنجیر یا گردنبند شما فرورفتگی و برآمدگی زیادی دارد حتما به مدت یک دقیقه با آب سرد گردنبند را با آب سرد بشووید.

خشک کردن گردنبند

این مرحله مهم است و بهتر است که بعد از شستشوی کامل و ملایم گردنبند طلا آن را سریع با یک دستمال یا حوله نزم ولطیف خشک کنید. دقت کنید که پارچه باید حتما خشک باشد. حوله ها یا دستمال هایی که پرز دارند یا چسپندگی ایجاد میکنند میتوانند باعث سایش گردنبد شود بنابراین از آن ها استفاده نکنید. استفاده از پارچه ها یا حوله های میکروفایبر میتواند در این خصوص موثر باشد. استفاده از میکروفایبر باعث درخشان تر شدن جواهرات شما میشود.

بیشتر بدانیم : راهنمای خرید طلا کم اجرت