تاریخچه کیاموتورز

– این شرکت در سال 1944 با هدف تولید سیم مفتول فلزی و دوچرخه به بازار آمد . در سال 1952 نام خود را از صنایع دقیق کیونگ سانگ به کیا تغییر داد و طولی نکشید تا به ساخت موتور سیکلت خودرو سواری و کامیون کرد .

در سال 1986 با همکاری شرکت فورد شروع به تولید سری خودرو هایی مانند سری مزدا که از این سری می توان به مزدا فامیلا که هم برای بازار داخلی و صادارات به کشور های خارجی تولید شد اشاره کرد . از این مدل می توان به کیا پراید ( بر مبنای مزدا 121 ) یا کیا آولا اشاره کرد که در بازار های آمریکا شمالی و استرالیا با نام های فورد فستیوا و فورد اسپایر به فروش رسید .

تولید بیشتر و فروش بیشتر

– در سال 1986 کیاموتورز توانست تنها 26 خودرو تولید کند ولی در سال 1987 تولید خود را یکباره به 95 هزار خودرو رساند . سپس در سال 1992 کیاموتورز شروع به کار در ایالات متحده آمریکا کرد و اولین خودرو خود را از طریق 4 شعبه نمایندگی در شهر های پورتلند و اورگن در فوریه سال 1994 به فروش رفت .

سپس کیا با روشی هدفمند نمایندگی های خود را در سال 1994 گسترش داد و با فروش ماشینی به نام کیا سفیا کم کم کیا موتورز شناخته شد و بعد از مدتی کم، خط تولید کیا اسپورتیج راه اندازی شد و نمایندگی های کیا بیشتر شد .

تولید کیا سراتو

– تا سال 2004 این خودرو به فروش رفت . سپس کیاموتورز از کیا سراتو رو نمایی کرد و به فروش زیادی دست یافت و این امر سبب شد که این شرکت را به یکی از رقبای جدی برای شرکت های دیگر تبدیل کند .

پس از آن کیا اس یو وی و کیا اسپورتیج در سراسر اروپا عمومیت یافت . اولین کارخانه مونتاژ محصولات خودرو کیا موتورز در 20 اکتبر سال 2006 در وست پوینت ایلات جورجیا با هزینه ای معادل یک میلیارد دلار افتتاح گردید .

نتیجه گیری

در مجموع شرکت کیاموتورز یک شرکت با تولید ماشین هایی با قابلیت های زیاد پر از امکانات و تولید ماشین هایی مثل کیا اپتیما که بسیار محبوب بوده و هستند معروف است و گذشته جالبی نیز داشته .

اگر شما یک خودرو از تولیدات کیاموتورز دارید می توانید با مراجعه به سایت M2 part قطعات مورد نیاز خودرو خود را تهیه کنید .

از کجا قطعات کیا را خریداری کنیم ؟

شما می توانید برای خرید تمامی قطعات کیا به بهترین فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو یعنی استارپارتس مراجعه کنید و در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.