هیوندا موتور یک شرکت خودرو سازی ( سهامی عام ) است که در این چند ساله با ماشین هایی همچون سانتافه معروف شده و در ایران از محصولات این شرکت استقبال زیادی می شود . هیوندا موتور یک زیر مجموعه برای هیوندا گروپ است . هیوندا گروپ در بخش هایی دیگر مانند تولید ماشین های سنگین راه سازی , صنایع دفاعی , هوا فضا و خیلی رشته های دیگری فعالیت دارد .

این شرکت در سال 1967 توسط آقای چانگ جو یانگ ( بنیان گذار شرکت های هیوندا موتور ) تاسیس شد . هیوندا موتور به همراه کیا موتورز از زیر مجموعه های هیوندا گروپ است .

تولید هیوندا پونی

-مدیران هیوندا موتور با کمک گیری از ایتال دیزاین برای طراحی خودرو و همچنین با کمک گیری از شرکت خودرو سازی میتسوبیشی برای تامین اجزای تولیدی و اکسل اولین خودروی کره ای را در سال 1975 تولید کردند و نام این خودرو هیوندا پونی نهادند .

تولیدات بیشتر هیوندا موتور در میان رقبای بزرگ

تا سال 1991 شرکت هیوندا موتورز طیف ( مدل ) ماشین های خود را بیشتر کرد و ماشین هایی مثل هیوندای النترا هیوندا سوناتا و اولین کوپه خود را تولید کرد . در همان سال ها نیز اولین موتور آلفا 1.5 لیتری خود را تولید نمود .

رقابت در بازار جهانی

-تولید نسل چهارم هیوندا سوناتا در ابتدای دهه 2000 میلادی انجام شد . این خودرو توانست با خودرو های ژاپنی پرفروش در بازار آمریکا رقابت کند .

در همین حال خودرو های i10 ، i20 و i30 بازار اروپا را هدف قرار دادند و فروش خوبی را داشتند . در سال 2008 خودرو هیوندای جنسیس توسط هیوندا معرفی و تولید شد این خودرو رقیبی برای خودروهای سایز بزرگ مثل لکسوس و اینفینیتی به شمار می آمد .

-کارخانه جدید این شرکت در جمهوری چک با ظرفیت تولید حدود 300000 خودرو در سال راه اندازی خواهد شد . در حال حاضر بزرگ ترین کارخانه یک پارچه دنیا که در شهر اولسن در کره جنوبی متعلق به شرکت هیوندا موتور است .

-امروزه هیوندا در کره جنوبی بیش از 50 درصد بازار فروش را به خود اختصاص داده . در سال 2006 هیوندا موتورز با پشتیبانی مالی از جام جهانی آلمان وجهه خود را بهبود بخشید . در جام جهانی 2006 آلمان حدود 1000 دستگاه هیوندا فعال بود .

از کجا قطعات هیوندای را بخریم ؟

شما می توانی برای خرید تمامی قطعات هیوندای با بهترین فروشگاه مجاری لوازم یدکی خودرو یعنی استارپارتس تماس بگیرید و در سریع ترین زمان محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.