قصد خرید طلا ایرانی دارید؟ می خواهید با مشخصات طلای ایرانی آشنا شوید ؟ پس در این مقاله از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه ما باشید

ماهیت اصلی طلا در همه‌جای دنیا یکی است. اما طلای ایرانی یعنی طلایی که در شهرهای مختلف ایران فروخته می‌شوند از نظر ساخت و رنگ تفاوت‌هایی با هم دارند. برای آشنایی با این تفاوت‌ها ما ویژگی طلای هرکدام از شهرهای ایران را برایتان نوشته‌ایم.

اما در همین ابتدا خوب است بدانید که ما در ایران طلای پایین‌تر از عیار ۱۸ نداریم و عیارهای ۱۸،۲۱،۲۲ و حتی ۲۴ بسیار معمول و مرسوم است. این در حالیست که در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا عیارهای ۹،۱۰،۱۲،۱۴ از جمله عیارهای معمول و مرسوم به‌شمار می‌آیند.

برای اینکه شناخت بهتری نسبت به عیار طلا داشته باشید، باید بگوییم که عیار تعیین کننده مرغوب بودن یا نبودن طلا نیست؛ بلکه میزان وجود فلزات دیگری که در ساخت مصنوعات طلا استفاده می‌شود را تعیین می‌کند. هر چه قدر درجه و میزان سایر فلزات بالاتر باشد، عیار طلا پایین‌تر و قیمت آن کمتر است و بالعکس؛ یعنی هر چقدر میزان طلای خالص یک مصنوع طلا بیشتر باشد عیار آن بیشتر و قیمتش هم بالاتر است.

گفتیم که ما در کشور ما پایین‌تر از عیار ۱۸ نداریم و معمولا طلای ایران طلای 18 عیار است  این در حالیست که در شهر یزد از طلای ۲۰ عیار و در استان‌های جنوبی کشور نیز از طلای ۲۱ و ۲۲ عیار استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که ما زیورآلات طلا با عیار ۲۴ نداریم. به‌دلیل نرمی و شکنندگی طلای ۲۴ عیار (خالص)، نمی‌توان از آن در ساخت مصنوعات استفاده کرد. اگر هم کسی مدعی مصنوعات با طلای ۲۴ عیار شد حتما به ادعای او شک کنید. از طلای ۲۴ عیار عموما برای ساخت سکه و پلاک‌های سوئیسی استفاده می‌شود.

به طور کلی، روش ساخت، مدل و کیفیت ساخت زیورآلات طلاست که آنها را از هم متمایز می‌کند و باعث تفاوت قیمت و ارزش آنها می‌شود.