برای ساخت طلای دست‌ساز، هنرمند مقداری طلا را متناسب با مدل قالب‌گیری می‌کند. سپس شکل خام آن را با ابزارآلات مختلف توسط دست فُرم می‌دهد و اصلاح می‌کند. مثلا ممکن است با سوهان و سمباده منحنی‌هایی روی مدل خام ایجاد کند؛ یا حفره‌هایی برای قرار دادن سنگ زینتی روی طلا درست کند. تمام مراحل شکل‌دهی با دست و ابزار دستی انجام می‌شوند.

اما در ساخت طلای ماشینی، همه چیز با دستگاه ساخته می‌شود. انگشتر، النگو، دستبند، گردنبند و گوشواره طلا و هر مصنوع طلای دیگری که تصور کنید اول توسط متخصصان طراحی و سپس توسط دستگاه قالب‌گیری می‌شوند. به این صورت که جنس خام سازنده که از عنصر اصلی طلا و عناصر مکمل دیگر ساخته شده است بصورت مایع مذاب وارد ماشین می‌شود و به طور اتوماتیک قالب‌گیری شده و سپس سرد و آماده می‌شود.

از نظر میزان تولید هم طلای دست‌ساز با طلای ماشینی خیلی فرق دارد. بسته به نوع طرح طلا و مدل ساختن زیورآلات، ممکن است ساخت طلای دست‌ساز، روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد. این در حالیست که کارخانه‌های طلاسازی می‌توانند در یک روز تعداد زیادی زیورآلات را تولید و روانه بازار کنند.

خیلی دور از ذهن نیست که طلای دست‌ساز به خاطر زحمت زیادی که دارد، با قیمت بالاتر از طلاهای ماشینی فروخته شود. هنرمندان این عرصه برای ساخت این زیورآلات دستمزد بیشتری می‌گیرند.

البته اگر طلای ماشینی به برند خاصی تعلق داشته باشد ممکن است به خاطر کیفیت یا صرفا برای نام برندش از طلای دست‌ساز گران‌تر فروخته شود.

از کجا طلای دست ساز بخریم ؟

شما می توانید برای خرید طلا دست ساز یا طلای سفارشی به گالری طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و پس از انتخاب محصول مورد نظر آن با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.