اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا تبدیل طلای زرد به طلای سفید امکان‌پذیر است یا نه باید بگوییم که بله؛ می‌توان طلای زرد را به طلا سفید تبدیل کرد. چگونه؟ در ادامه برایتان به طور کامل توضیح داده‌ایم. با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید.

طلای سفید چیست؟

طلای سفید چیزی غیر از طلای زرد نیست. یعنی در واقع طلای سفید همان طلای زرد است که با فلزات سفیدرنگی همچون پالادیوم یا نیکل ترکیب شده است. البته وقتی قرار است از این آلیاژ در صنعت طلا و جواهر استفاده شود روی آن یک لایه رودیوم هم می‌کشند تا ظاهری سفیدتر و براق‌تر به خود بگیرد.

مراحل تبدیل طلای زرد به طلای سفید همیشه موفقیت‌آمیز است؟

در بالا گفتیم که با آبکاری رودیوم می‌توانید طلای زرد را به سفید تبدیل کنید. البته مراحل کار به همین سادگی هم نیست. یعنی این‌طور نیست که همیشه با روکش رودیوم بتوانید همه‌ی مصنوعات طلا را به رنگ سفید تغییر دهید. بزرگ‌ترین مشکل روکش رودیوم این است که معلوم نیست آیا این فلز سفیدرنگ به سطح طلای موردنظر شما می‌چسبد یا خیر!

عوامل و فاکتورهای مختلفی در موفقیت‌آمیز بودن آبکاری رودیوم دخیل هستند. یعنی برای اینکه بتوان یک لایه رودیوم را روی سطح طلای زرد روکش کرد باید به جنس یا طرح طلا توجه داشت. بعضی از طلاهای زرد این روکش را قبول نمی‌کنند و در نتیجه نمی‌توان آنها را به طلای سفید تبدیل کرد. بنابراین نمی‌توان برای تبدیل طلای زرد به سفید به طور صد در صد روی این روش حساب باز کرد.

از دیگر مشکلات و موانع تبدیل طلای زرد به طلای سفید این است که احتمال دارد رودیوم در قسمت درزها، پایه‌ها، قفل‌ها و به طور کلی در شکاف‌های زیورآلات طلا به سطح طلا نچسبد. در چنین مواقعی لازم است که روند روکش کردن طلا دوباره انجام شود تا همه‌جای آن به طور یکدست با رودیوم پوشانده شوند. اما ایراد این کار هم این است که احتمال دارد به طراحی آن قطعه طلا خدشه وارد شود. حتی ممکن است چند بار روکش کردن آن باعث شود تا طلا شکل و طرح اصلی خود را از دست بدهد.

از کجا زیورآلات طلا بخریم؟

فروشگاه‌ اینترنتی کیش طلا  به طور ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته آماده خدمت‌رسانی برای خرید طلا  مشتری‌های خود است. از طریق این فروشگاه آنلاین می‌توانید مدل‌های مختلف طلا را ببینید، از وزن و قیمت آنها مطلع شوید و در صورت تمایل طلای موردنظرتان را سفارش دهید.

توجه داشته باشید که محصولات گالری کیش طلا، دست‌ساز و از طلا ۱۸ عیار هستند.