اشتباهات نگهداری از خودرو شاید در همان لحظه باعث بروز مشکلی نشود اما مطمئنا در دراز مدت عمر سیستم های مربوطه را کاهش داده و خساراتی را به خودرو وارد خواهد آورد و برای شما جز اتلاف وقت برای تعمیر خودرو و صرف هزینه چیز دیگری نخواهد داشت. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس با ما همراه باشید تا با چندی از استباهات رایج نگهداری خودرو آشنا شوید.

1–نگه داشتن کلاچ در طول مدت زمان حرکت با خودرو:

نگه داشتن کلاچ در طول زمانی که با خودروی خود در حال رانندگی هستید باعث خرابی در قطعاتی مثل بلبرینگ کلاچ،دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد. با این کار باری مضاعف را به سیستم تحمیل کرده و از طرف دیگر باعث کاهش یافتن عمر استاندارد قطعاتی مثل دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد.

2–معکوس کشیدن در سرعت های بالا:

به فرض با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در حال رانندگی هستید که ناگهان دنده را از وضعیت 4 به 3 تعویض می کنید. این کار باعث بوجود آمدن تنش بسیار شدید در خط انتقال قدرت خواهد شد و احتمال خرد شدن دنده ها در این وضعیت فراوان است. این کار شاید با خودروهای اسپرت و مرغوب هیچ گونه ضرری برای خودرو نداشته باشد اما مطمئنا برای خودروهای ضعیف تولید داخل خسارات شدیدی در پی خواهد داشت.

3–گرم کردن خودرو به صورت درجا قبل از آغاز حرکت:

گرم کردن خودرو به صورت درجا از اشتباهات نگهداری از خودرو است که از مضرات آن می توان به:افزایش مصرف سوخت،آلودگی هوا و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو اشاره کرد.بهترین کار برای گرم کردن صحیح خودرو حرکت با سرعت بسیار پایین است.زیرا در این صورت کل مسیر انتقال قدرت شامل: موتور،گیربکس و دیفرانسیل به صورت یکنواخت گرم خواهد شد و در صورت گرم کردن درجا تنها عنصری که گرم می شور موتور خودرو است.

بیشتر بدانیم : روغن گیربکس هیوندای

4-خنک کردن موتور خودرو پس از استفاده های طولانی یا پرفشار:

عده ای از رانندگان بر این باورند که پس از یک استفاده پر فشار و طولانی مدت از خودرو باید چند دقیقه ای خودرو را به صورت درجا روشن گذاشت تا دمای موتور خودرو به حالت نرمال برسد.این کار دقیقا مثل گرم کردن خودرو به صورت درجا کاری است و افزایش مصرف سوخت،آلودگی محیط زیست و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو را در پی خواهد داشت.ضمنا اکثر خودروهای جدید که مجهز به فن هستند عمل خنک کاری را به بهترین صورت انجام داده و در صورت لزوم پس از خاموشی موتور خودرو نیز با روشن ماندن حرارت آن را پایین می آورد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بشتر در باره خودرو های کمپانی های کیا و هیوندای و هم چنین خرید تمام قطعات کیا و هیوندای به سایت فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.