طراحی پخته‌تر

استفاده از الگوی طراحی سیال، خط مشی است که هیوندای در مدل کنونی سوناتا که در سال 2009 پا به عرصه‌ی وجود نهاده، بهره برده است. اما در جنسیس ۲۰۱۵ و همچنین سوناتا ۲۰۱۵ که نسل جدید الگوی طراحی سیال در آن به کار گرفته شده است، تا حدودی از به‌کارگیری خطوط بدنه‌ی شدید پرهیز شده است. علی‌رغم اینکار، هنوز ظاهر مدرن در این کار حفظ شده است. می‌توان این نسل و طراحی آن را نشان‌دهنده‌ی پخته‌شدن خودروهای تولیدی هیوندای برشمرد.هیوندای سوناتا - نمای بیرونی - 12

این خودرو همچنین از یک موتور 4 سیلندر 180 یا 240 اسب‌بخاری به‌همراه توربوشارژر بهره می‌برد که نیروی تولید شده را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. صندلی‌های جلو قابلیت گرم و سرد‌شدن داشته و صندلی‌های عقب فقط از امکان گرم‌شدن بهره می‌برند. سرنشینان صندلی‌های عقب می‌توانند از آفتاب‌گیرهای تعبیه شده در طرفین نیز استفاده کند.

بیشتر بدانیم :  خرید خنک کننده روغن موتور

خودرویی با کلکسیونی از فناوری‌ها

هیوندای در این خودرو فناوری‌هایی را به کار گرفته است که هیچ خریداری انتظار استفاده از آن را در چنین خودرویی نداشته و هیچ خودروسازی تا حال چنین امکاناتی را در یک سدان سایز متوسط تعبیه نکرده است. از امکانات سوناتا ۲۰۱۵ می‌توان به سیستم هشدار خروج از بین خطوط، تشخیص نقاط کور و سیستم‌هشدار دهنده‌ی عقب اشاره کرد. تمامی سیستم‌های نام برده در هماهنگی کاملی با یکدیگر در حال کار هستند. برای مثال اگر خودرویی در نقطه‌ی کور راننده در حال نزدیک‌شدن به سوناتای در حال حرکت باشد، آینه‌ی جانبی با تنظیم خودکار، سعی در آگاه‌کردن راننده دارد؛ در صورتی که راننده با بی‌توجهی به خروج از لاین فعلی اقدام کند، سیستم کنترل لاین به‌همراه تشخیص نقاط کور وی را با به صدا در آوردن یک علامت هشدار‌دهنده آگاه می‌سازد. هیوندای نیز جزء خودروسازان آسیایی است که برخلاف سایر خودروسازان اروپایی، از هشدار صوتی به جای به لرزه درآوردن فرمان در مواقع اضطرار استفاده می‌کند.

هیوندای در چراغ‌های جلو از نمونه‌های زنون بهره برده است؛ ضمناً می‌توان با قراردادن سوئیچ در جیب خود و بدون لمس آن، فقط با نزدیک‌شدن به صندوق عقب، آن را باز کنید. هیوندای امکان بهره‌گیری از هدآپ دیسپلی را نیز برای راننده در این خودرو فراهم کرده است.

استفاده از CarPlay اپل

هیوندای جزو خودروسازانی است که استفاده از CarPlay اپل را در خودروهای خود برای کاربران پیش‌بینی کرده‌اند و سرنشینان خودرو قادر خواهند بود تا آیفون‌های خود از قبیل 5/5S/5C را از این طریق به داشبورد متصل و از امکانات آن در قالب صفحه‌ی نمایش خودرو استفاده نمایند.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سیستم‌ ناوبری با بهره‌گیری از مانیتور ۸ اینچی، کلیدهای فیزیکی بزرگ و قابل تفکیک در کنسول میانی و امکان استفاده از اپلیکیشن‌هایی چون Pandora بی‌نیاز از CarPlay اشاره کرد. این خودرو از آخرین نسخه‌ی BlueLink هیوندای بهره می‌برد.

اگر ماشین شما یکی از محصولات کمپانی های مشهور کیا و هیوندای است میتوانید تمام قطعات کیا و لوزام یدکی هیوندای را از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپارتس خریداری کنید. ما تمام محصولات، قطعات و لوازم یدکی خود را با کیفیت و به صورت اورجینال در اختیار مشتریان خود قرار میدهیم.