برای ست کردن پابند با لباس باید به رنگ، طرح و جنس پابند توجه داشته باشید. ما در این مطلب از طلا فروشی آنلاین کیش به طور مختصر اما کامل برایتان توضیح داده‌ایم که چه جنس پابندی را با چه لباسی بپوشید. یا اگر مثلا پوست برنزه دارید، از چه رنگ پابندی استفاده کنید تا شیک‌تر به نظر برسید.

کدام پابند از همه بهتر است؟

برای ست کردن پابند با لباس شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کدام پابند برای شما از همه بهتر است؟ خب برای پاسخ به این سوال باید انواع مختلف پابند و رنگ‌های متنوع آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پابند از جنس طلا

پابند طلا یکی از فریبنده‌ترین انواع طلا برای خرید طلا است که اغلب هم به صورت زنجیری و ظریف طراحی و عرضه می‌شود. این پابندهای طلایی را بهتر است در مراسم خاص و رسمی بپوشید. شما می‌توانید پابند طلایی را با یک جفت کفش پاشنه بلند مشکی ست کنید. به طور کلی پابند از جنس طلای زرد برای لباس‌های رسمی بهترین گزینه است. طلای زرد برای افرادی که پوست برنزه، سبزه و پوست گندمی دارند مناسب‌تر از افرادی است که پوست روشن و سفید دارند.

پابند از جنس نقره

پابند از جنس نقره نسبت به جنس طلا اسپرت‌تر است و بهتر است زنان جوان از آن استفاده کنند. می‌توانید آن را با تیپ‌های هنری، بوهمی یا حتی لباس نیمه‌رسمی و لباس کار ست کنید. محدودیت خاصی برای استفاده از پابند نقره وجود ندارد. این پابند با تیپ‌های تابستانی و صندل کاملا ست می‌شود. اما چون رنگ روشنی دارد بهتر است افرادی که پوست روشن دارند از آن استفاده کنند. اگر پابند نقره طرحی کلاسیک دارد، از پوشیدن زیورآلات بزرگ و دستبندهای پهن خوددرای کنید و زیورآلاتی با تنالیته نقره‌ای، همچون یک گردنبند از جنس نقره را برای تکمیل تیپ خود انتخاب کنید.

پابند را به کدام پا ببندیم، چپ یا راست؟

از دیگر سوال‌هایی که هنگام ست کردن پابند با لباس در ذهن ایجاد می‌شود این است که پابند را باید به کدام پای خود ببندیم! ممکن است پیش خود تصور کنید مثل انگشتر که برای نشان دادن تاهل باید در دست چپ پوشیده شود، شاید پابند هم در پاهای چپ یا راست مفهوم خاصی داشته باشد.

واقعیت است که خیر، هیچ فرقی نمی‌کند پابند را به کدام پا ببندید. این اکسسوری در حال حاضر فقط یک زیور است که توسط زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مثلا در هند باستان، زنان متاهل از پابند به عنوان نمادی از تاهل خود استفاده می‌کردند. در آن زمان، پابندها دارای مهره‌هایی بودند که صدا ایجاد کنند و این صدا هنگام راه رفتن، مردان را از حضور زنان متاهل باخبر می‌کرد. مردها هم با شنیدن صدای  خلخال، به منظور حفظ احترام زنان متاهل از صحبت‌های ناشایست در حضور آنها خودداری می‌کردند.