دستبند تنیس که این روزها بازارِ گرمی میان طرفداران خود دارند یک قطعه جواهری است که از الماس‌های کوچک و ظریفی تشکیل شده که به کمک نوار نازکی از فلز قیمتی بهم متصل شده‌اند. در این مطلب از طلا فروشی اینترنتی کیش طلا سعی کرده‌ایم همه نکات مهم که لازم است هنگام خرید طلا ( دستبند تنیس) بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت یکدست بودن الماس‌ها

نکته‌ی دیگری که اگر آن را در نظر نگیرید منجر به انتخاب اشتباه می‌شود یکنواختی همه‌ی سنگ‌ها با هم است. دقت کنید که همه‌ی الماس‌ها با هر نوع کیفیتی که هستند دقیقا یک رنگ باشند چون در غیر اینصورت دستبندی چهل‌تکه دارید که رنگ‌ها بطور تصادفی کنار هم قرار گرفته‌اند  ترکیب نابه‌سامانی دارد.

تمیزی الماس

در دستبندهای تنیس رنگ الماس از هر چیز دیگری اهمیت بیشتری دارد. می‌دانید که الماس‌های واقعی بطور طبیعی خراش‌هایی روی خود دارند که در جواهرات جلوه جالبی به جا نمی‌گذارد. اما از مزایای این دستبندها به این موضوع می‌توان اشاره کرد که چون الماس‌های خیلی کوچک به هم وصل شده‌اند با چشم عیب و نقص‌های آن دیده نمی‌شود مگر اینکه در فاصله خیلی نزدیک به آن نگاه کنیم.

رنگ الماس

همانطور که همه ما می‌دانیم هرچه رنگ الماس سفیدتر باشد نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است مگر اینکه خود سنگ دارای رنگ‌های فانتزی باشد. در این راستا هرچه کیفیت الماس بیشتر باشد بالطبع شما هم هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. پس اگر قصد دارید که دستبند الماس روشن و درخشانی بخرید خودتان را آماده کنید که باید پول زیادی را نسبت به سنگ‌های رنگی خرج کنید.

انتخاب نوع فلز را برای دستبند  

موقع تصمیم‌گیری برای جنس فلز دستبند طلا تنیس، باید بین ماندگاری و قیمت آن سبک سنگین کنید و بسنجید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

مثلا طلای زرد و نقره از جمله فلزهای نرمی هستند که سریع‌تر از سایر فلزات از بین می‌روند. با این وجود اگر قرار نیست که هر روز دستبند خود را بپوشید آنها گزینه خوب و مقرون به‌صرفه‌ای محسوب می‌شوند.

اما اگر به دنبال دستبندی ماندگار می‌گردید، پلاتین از فلزات بسیار مستحکمی است که قیمت بسیار بالایی هم دارد. اما اگر برای استفاده روزمره دستنبد می‌خرید ارزش هزینه کردن را دارد زیرا در گذر زمان فرسوده یا شکسته نمی‌شود.