مختصری درباره روغن گیربکس هیوندای

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

نقش ویژه روغن گیربکس هیوندای و کیا

اغلب ماشین های این دو کمپانی دنده اتوماتیک هستند و اصولا روغن گیربکس در خودروهای اتوماتیک دو وظیفه اصلی به عهده دارد. یعنی روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا علاوه بر اینکه وظیفه روانکاری داخل گیربکس را برعهده دارند یک وظیفه دیگری دارند و آن خنک کردن است. در مجموع به آن ها ای تی اف یا (ATF) نیز گفته میشود.

زمان تعویض یا خرید روغن گیربکس هیوندای و کیا چه زمانی است؟

قبل از اینکه درباره مدت زمان عوض کردن روغن گیربکس کیا و یا هیوندای چیزی بخوانید حتما دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید. زیرا مدت زمان دقیق تعویض این روغن و همچنین مشخصات آن در دفترچه نوشته شده است. اما اگر به دفترچه دسترسی ندارید نگران نباشید. زیرا ما در قالب دو جدول مدت مزان تعویض هر دو روغن گیربکس کیا و هیوندای را در این مقاله درج کرده ایم.

زمان تعویض روغن گیربکس های دستی

روغن را در گیربکس های دستی ماشین های هیوندای و کیا میتوانید از 50 تا 100 هزار کیلومتر عوض کنید. البته اگر فشار زیادی روی ماشین شما است و از آن زیاد استفاده میکنید حدودا بعد از 30 هزارتا میتوانید روغن آن را تعویض کنید. هرچند که شرایط کاملا تعویض روغن گیربکس هیوندای و کیا در دفترچه آن ها ذکر شده است.

زمان تعویض روغن گیربکس های اتوماتیک

اگر ماشین شما دارای گیربکس اتوماتیک است شما باید بعد از 60 هزار کیلومتر روغن آن را تعویض کنید. اما اگر کار زیادی از روغن نمی کشید میتوانید تا 100 هزارتا نیز صبر کنید. و به این نکته هم توجه داشته باشید که تعویض روغن گیربکس زودتر از موعد هیچ ضرری ندارد. بنابریان اگر زودتر از موعد به فکر خرید روغن گیربکس هیوندای و کیا باشید هم ایده خوبی است.

از کجا روغن گیربکس کیا و هیوندای بخرم ؟

شما می توانید برای خرید  روغن گیربکس کیا و هیوندای و هم چنین تمامی قطعات کیا و هیوندای به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس مراجعه کنید.