درواقع هیچ قانونی برای اینکه انگشتر خود را در کدام انگشتتان بپوشید وجود ندارد. شما می‌توانید هر انگشتی را برای انگشتر خود انتخاب کنید.

اما یک سری انتظارهای خاصی از قدیم تا به الان وجود داشته که بعضی از آن‌ها در دنیای مدرن امروزی به‌طور کامل رد شده‌اند و تعدادی از آن‌ها همچنان زنده مانده‌اند و به راه خود ادامه می‌دهند.در این مقاله با طلا فروشی اینترنتی کیش طلا همراه باشید تا با این رموز برای خرید طلا بیشتر آشنا شوید.

انگشت شست: اگرچه در دنیای مد و فشن امروزی، پوشیدن انگشتر طلا در انگشت شست طرفداران زیادی پیداکرده است و روز به روز هم به محبوبیت آن اضافه می‌شود، اما هنوز در بسیاری از فرهنگها غیرمعمول به نظر میرسد. اگر قصد دارید بیش از یک انگشتر در یک دستتان بپوشید، انگشت شست گزینه خوبی است زیرا از شلوغی اکسسوری کم می‌کند.

انگشت اشاره: همان‌طور که همه ما میدانیم این انگشت برای اشاره به چیزها است. در قدیم افرادی در این انگشت، انگشتر می‌پوشیدند که به بالاترین درجه در خاندانشان رسیده بودند و آن انگشتر هم مانند یک امضا یا مهر مخصوص آن خاندان عمل می‌کرد. اما امروزه اهمیت این موضوع از پوشیدن انگشتر در انگشت کوچک هم کمتر شده است. اما اگر علاقه دارید که انگشتر شما بسیار چشمگیر باشد و توجه همه را جلب کند، آن را در انگشت اشاره قرار داده و به بقیه چیزها اشاره‌کنید.

انگشت وسط: خوشبختانه این انگشت برخلاف دیگر انگشت‌ها هیچ پیشینه تاریخی ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت و به‌دوراز فکر مردم، هر نوع انگشتری را انتخاب کرده و در این انگشت بپوشید. اما بااین‌حال فراموش نکید که یک انگشتر برجسته بر روی بزرگ‌ترین انگشت شما ظاهر چندان شیک و جذابی ندارد.

انگشت حلقه: همان‌طور که از نامش پیداست، انتظار می‌رود مردانی که متعهد و متاهل هستند در این انگشت، حلقه بپوشند؛ مخصوصاً حلقه ازدواج که در انگشت حلقه دست چپ قرار می‌گیرد. اما بازهم هیچ آیین و قانون ثبت‌شده‌ای در این مورد وجود ندارد. شما آزاد هستید که حلقه ازدواج خود را در هر انگشتی که دوست دارید بپوشید و یا حتی کلاً آن را نپوشید. اما در تصور اکثر مردم دنیا، کسانی که در انگشت حلقه خود حلقه دارند؛ یعنی ازدواج کرده‌اند.

انگشت کوچک: ازنظر تاریخی، تاجرهای قدیم انگشتری که نشانگر علامت تجاری خودشان بود و برای امضای سندهای قانونی و رسمی به‌صورت مهروموم بوده است را در این انگشت می‌پوشیدند. با گذر زمان و ابداع قلم، استفاده از آن کم شده است. همچنین در طول صدسال گذشته، این انگشت برای حلقه‌هایی که بیانگر طرفداری از موضوع خاصی و یا انگشترهایی که بسیار زینتی بوده‌اند استفاده می‌شود.