در این مقاله با طلا فروشی آنلاین  کیش طلا همراه باشید تا با ارائه راهکارهایی شما را در جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی پس از خرید طلا و استفاده آز آن راهنمایی کنیم

حتما برای شما هم پیش آمده است که با پوشیدن بعضی اکسسوری‌ها پوستتان واکنش نشان دهد. شاید فکر کنید که این واکنش فقط در برابر بدلیجات است، اما بعضی اوقات این واکنش‌های آلرژیک ناشی از فلزاتی است که معمولا به عنوان آلیاژ در جواهرات مانند کبالت، نیکل و کروم استفاده می‌شود.

بنابراین اگر با پوشیدن هر انگشتر طلا مردانه پوست شما قرمز شد و به خارش افتاد، بهترین راه حل این است که فورا آن را درآورید و دیگر آن را حتی لمس هم نکنید.

شاید در ذهن شما این سوال باشد که حالا با این جواهراتی که پوست ما به آنها حساس هستند چکار کنیم؟ اولین قدم مراجعه به پزشک و انجام دادن تست حساسیت به این فلزها است؛ که یک آزمایش سریع و بدون درد است و همچنین نتایج فورا در دسترس شما قرار خواهند گرفت. سپس وقتی فهمیدید که پوست شما دقیقا به کدام فلز واکنش نشان می‌دهد، به سادگی از جواهراتی که حاوی آن فلز هستند برای همیشه فاصله بگیرید.

تحقیقات اخیر نشان داده که متداولترین فلزی که اکثر مردم به آن حساسیت دارند، نیکل است؛ که متاسفانه این ماده در اغلب آلیاژهای انگشترها موجود است. پیشنهاد می‌کنیم اگر از نظر اقتصادی مشکلی ندارید، به سراغ فلزهای خالص و بدون آلیاژ مانند نقره، طلا ۲۴ عیار و یا تنگستن بروید.

همچنین برای افرادی که پوست‌های حساسی دارند، اکسسوری‌هایی از جنس سیلیکون، چوب و سرامیک در بازار موجود است که با خیال راحت می‌توانند از آنها استفاده کنند.