شاید برایتان جالب باشد بدانید که طلای سفید در واقع از طلای زرد رنگ و ترکیب دیگر فلزات ساخته می‌شود. البته با اینکه فلزات مختلفی به طلای زرد اضافه می‌شود تا رنگ آن سفید شود، اما آلیاژ نهایی همچنان سایه‌ای از طلای زرد را در خود دارد و سفید و یکدست نمی‌شود.

به همین خاطر است که طلاهای سفید را با یک لایه رودیوم می‌پوشانند تا کاملا سفید شود.

با اینکه رودیوم سبب خوشرنگ شدن طلای سفید می‌شود اما از آنجا که فقط یک لایه باریک از آن روی مصنوعات طلا کشیده می‌شود، به مرور زمان ساییده شده و از بین می‌رود. به همین خاطر مشتری باید پس از چندین ماه یا پس از چند سال دوباره طلای خود را نزد متخصص ببرد تا پوشش رودیوم آن را دوباره تمدید کند.

ضمنا باید یادآور شویم که درست است که دوست دارید طلا درخشان بماند اما با فواصل زمانی کم طلای سفید را پولیش نکنید زیرا این کار باعث از بین رفتن روکش طلا می‌شود.

فرق طلای سفید و پلاتین چیست؟

پلاتین یکی از بادوام‌ترین فلزات برای ساخت زیورآلات ‌قیمتی بشمار می‌رود. این فلز خیلی دیر خراش بر می‌دارد، برخلاف طلا در طول زمان دچار خوردگی و فرسایش نمی‌شود و به ندرت می‌شکند. برای این ویژگی‌ها، قیمت بالایی هم دارد.

طلای سفید نیز دوام و پایداری خوبی دارد. اما استحکام آن به عیار طلا( طلای 24 عیار یا طلای 18 عیار )  بستگی دارد – هر چه عیارش پایین‌تر باشد به این خاطر که طلای کمتری در خود دارد – دوام بیشتری خواهد داشت.

قصد خرید طلا دارید ؟

اگر قصد خرید طلای سفید ، زرد  یا رزگلد دارید می توانید به فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا مراجعه کنید و ضمن انتخاب بهترین محصول از این فروشگاه از قیمت طلا در آن روز نیز اطلاع پیدا کنید.