برند هیوندای اولین بار در فوریه سال 2015 میلادی و به طور دقیق در روز هفدهم این ماه از نسل جدید توسان رونمایی کرد. البته این یک رونمایی رسمی نبود. و تاریخ دقیق رونمایی رسمی هیوندای توسان در نیمه دوم سال 2015 صورت گرفت.

بیشتر بدانیم: راهنمای تعویض شمع هیوندای جنسیس و کوپه

در همان رونمایی غیر رسمی که در سال 2015 در ژنو صورت گرفت، هیوندای از 2 مدل جدید و بسیار شیک خودرو توسان خود رونمایی کرد. این دو مدل عبارتند از:

توسان هیبرید الکتریکی

و هیبرید پلاگین دیزل پاور بودند.

در خصوص مدل هیبریدی V48 شرکت هیوندای از یک موتور 2 لیتری و دیزلی استفاده کرده است. این موتور حدود 134 اسب بخار توان خالص دارد. گیربکس آن 6 سرعته است که با ماکزیمم توان خروجی 14 اسب بخار ترکیب شده است. در نهایت قادر به تولید ماکزیمم توان خروجی یعنی 148 اسب بخار و نهایت گشتاور 413 نیوتون بر متر است.

نسبت به نسل قبل، سیستم قدرت توسان نسل دوم نزدیک 10% بهبود پیدا کرده است. به همین خاطر میزان تولید و انتشار دی اکسید کربن آن 109 گرم در کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

استفاده ازنام هیبرید پلاگین برای توسان اشاره به پلتفرم کاملا مدرن و امروزی هیوندای دارد. در این مدل، یک موتور 1.7 لیتری از نوع دیزلی و گیربکس 7 سرعته  و 2 کلاجه تعیبیه شده است. توان خروجی این مدل از توسان، ماکزیمم تا 113 اسب بخار قدرت دارد. هرچند که توان آن، به این مقدار محدود نمی‌شود، و با ترکیب توان خروجی 67 اسب بخار یک موتور الکتریکی، مجموع توان به 180 اسب بخار نیز می‌رسد. ماگزیمم گشتاور در این خودرو چیزی نزدیک به 474 نیوتون بر متر است. با این تفاسیر میزان انتشار دی اکسید کربن در این خودرو تا 48 گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

برای کسب اطلعات بشتر در مورد قطعات هیواندای و کیا می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استارپاتس مراجعه کنید.