این روزا اکثر مردم با برند هیوندای آشنایی دارند و دست کم تمام مدل های این خودرو که وارد ایران شده است را شناسایی می‌کنند. یکی از مدل های مشهور و محبوب این برند خودرو هیوندای توسان است. نام زیبای این ماشین در اصل از نام یک شهر نسبتا متوسط در یکی از ایالت های آمریکا است. از توسان در سال 2004 برای نخستین بار رونمایی شد. ما در این مقاله به بررسی نسل های این ماشین زیبا و پر کاربرد خواهیم پرداخت.

خودروهای برند هیوندای تا قبل از سال 2010 هرچند که بسیار پرطرفدار بودند، اما به شهرت و کیفیت الان نبودند. در سال 2010 و با شروع تغییراتی در مدل های پیشین و طراحی ماشین های جدید، هیوندای عزم خود را برای رقابت با سایر غول های ماشین دنیا جزم کرد. در همین سال این برند محبوب نسل دوم خودرو هیوندای توسان را رونمایی کرد که تغییراتی نیز در آن اعمال کرده بود.

برای مطالعه بیشتر : راهنمای خرید لنت ترمز هیوندای

آپشن های زیادی در این نسل نسبت به نسل اول وجود ندارد. و تغییرات زیادی در آن صورت نگرفته است. با این وجود تعدادی از تجهیزات کلیدی نسل دو این خودرو شامل موارد زیر میشود:

کنترل پویا و داینامیک ماشین: این آپش در کنترل مسیرهای لغزنده به راننده کمک میکند. بنابراین تا حد زیادی به ایمنی راننده و سرنشینان در مسیرهای ناهموار و لغزاننده کمک میکند.

سیستم کنترل کننده ترمز در مسیرهای سراشیبی و سیستم کنترل هیل استارت برای مدیریت بهتر سیستم ترمز: مورد اول به راننده کمک میکند که در سراشیبی ها برای کنترل ماشین، بدون اینکه از ترمز اصلی کمک بگیرد، سرعت حرکت آن را کاهش دهد.

سیستم تولید علایم توقف اضطراری: با کمک این سیستم، در هنگام مواجهه با شرایط اضطراری و توقف ناگهانی، چراغ ها و علایم هشدار دهنده برای رانندگان دیگر روشن میشوند.

استفاده از سان‌روف پانورامیک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطعات هیوندای و کیا می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو استار پارتس مراجعه کنید.