به هرچیزی که در اطراف مچ دست قرار گرفته یا پیچده شود دستبند گفته میشود. النگوها نیز نوعی دستبند  هستند. در اصطلاح به هر دستبند حلقه ای یکدست و تقریبا سفت و سختی نیز النگو گفته میشود. النگوها ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشند اما مهتمترین کاربرد آن ها زینت و زیبایی بخشی به دست است.

دستبندها و النگو طلا وقتی به عنوان زیور آلات پوشیده می شوند، می توانند تنها جنبه زیبایی داشته باشند و در برخی موارد نشان دهند جایگاه اجتماعی اشخاص است. برای مثال در هندوستان مرسوم است کسانی که بیشتر النگو به دست میکنند سرمایه زیاد دارند و به اصطلاح پولدار هستند.

جنس النگوها از چیست؟

دستبندها و النگوها را می توان از فلز، چرم، پارچه، پلاستیک، مهره یا سایر مواد تولید کرد و دستبندهای جواهرات گاهی حاوی جواهرات، سنگ ها، چوب، پوسته ها، کریستال ها، فلز یا حلقه های پلاستیکی، مرواریدها و بسیاری مواد دیگر هستند. اما غلب النگوهایی که توسط خانم ها استفاده میشود از جنس طلا است به همین دلیل النگو طلا طرفداران زیادی نیز دارند.

سایر کاربردها و نمادهای استفاده از دسبتند

به جز النگو طلا ، سایر حلقه های یکدستی که مشابه النگو هستند برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار میگیرد. برای مثال ممکن است یک علامت باشد که نشان دهد شخص استفاده کننده از گروه یا مسلک خاصی پیروی میکند. حتی هنگام به دنیا آمدن نوزادان، دورِ دست و پای آن ها ممکن است یک نوار حلقه  ای پیچیده شود که مشخصات نوزاد روی آن نوار نوشته شده است.

النگو طلا را باید در کدام مچ دست استفاده کرد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برخی از مراجعان و مشتریان از ما میپرسند این است که معمولا باید در کدام دست النگو را استفاده کرد. ببینید این سوال کاملا شخصی است و قاعده و قانون خاصی ندارد. برای مثال استفاده از النگو طلا مانند ساعت نیست که حتما به دست چپ باید نصب شود. این امر کاملا شخصی است و بستگی به خودتان دارد با این حال قواعدی وجود دارد که باعث میشود حین استفاده همزمان از النگو یا سایر جواهرات میتوانید از آن ها طبعیت کنید.

برای مثال اگر از ساعت مچی استفاده میکنید بهتر  است النگو را در دست راست استفاده کنید و اگر تعداد النگوهایتان زیاد است در هر دو دست آن ها را بپوشید و نوعی تعادل در تعداد و وزن در هر دو دست ایجاد کنید.

آیا فقط زنان باید النگو استفاده کنند؟

این سوال کمی چالش برانگیز است. ما در ایران معمولا فقط مشتریان خانم داریم یعنی مردان تمایلی به استفاده از النگو ندارند. در کشورهای دیگر  هم به ندرت آقایان تمایل دارند که النگو طلا داشته باشند. مردان معمولا به جای استفاده از النگو دستبند طلا یا سایر جواهرات مانند انگشتر طلا، گردنبند طلا و … را سفارش میدهند.

قصد خرید طلا دارید؟

شما می توانید برای اطلاع از قیمت طلا و هم چنین خرید طلا ارزان می توانید به  طلا فروشی اینترنتی کیش طلا مراجعه کنید و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.