بزرگ ترين شمش ساخته شده از طلا 250 كيلوگرم وزن دارد. اين شمش عجيب در كشور ژاپن و در موزه توي در نزديكي شهر شيزوئكا نگهداري ي شود. اين شمش طلا كه ارزشي بالغ بر 9.7 ميليون دلار دارد در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان زرگ ترين شمش جهان ثبت شده است.

طلا يك فلز خوردني است. شايد برايتان جالب و عجيب باشد ولي امروزه شما خوراكي هاي مختلفي را مشاهده مي كنيد كه با استفاده از يك ورقه نازكي از طلا كه داراي درصد كمي از آن است را به قيمت هاي گزافي به فروش مي رسانند.

جالب است بدانيد كه شما اگر وسايل بازيافت داشته باشيد. مي توانيد از يك تن كامپيوتر و لپ تاپ اسقاطي طلاي بيشتري به دست بياوريد تا از 17 تن سنگ كه از معدن طلا استخراج كرده ايد. دليل استفاده از طلا در وسايل الكترويكي هم به دليل درجه ذوب بالاي اين فلز با ارزش مي باشد.

برآورد شده كه در اعماق اقيانوس ها بيش از 20 ميليارد تن طلا وجود دارد. دليل اين امر را هم مي توان شستن و حركت طلاي رودخانه ها به درياها در طول ميليون ها سال از عمر كره زمين بوده است

عيار طلا مي تواند بين اعداد: 10, 12 , 14 , 18 , 20 , 22 و 24 باشد كه اين عيار نشان دهنده ميزان خلوص بيشتر آن مي باشد.طلا 24 عيار داراي بالاترين خصلت طلا مي باشد و به طبع از لحاظ قيمتي هم از بقيه بالاتر مي باشد.(البته در ايران بيشتر از طلاي 18 عيار استفاده مي شود.)

طلا داراي خواص پزشكي هم مي باشد. پزشكان مي توانند با تزريق طلا در كنار ساير داروها به جنگ بيماري هاي صعب العلاجي از جمله برخي سرطان ها بروند و به وسيله طلا از گسترش بيماري ها جلوگيري كنند.

از يك تن گوشي آيفون در مدل هاي مختلف طلاي بيشتري مي توانيد استخراج كنيد تا از يك تن سنگ طلاي طبيعي كه از معدن طلا استخراج كمي شود

جالب است بدانيد كه يك پنجم از طلاهاي موجود در كل كره زمين كه بيش از 250 ميليارد دلار ارزش دارد و متعلق به كشورهاي مختلف مي باشد به عنوان سپرده و پشتوانه اسكناس اين كشورها محسوب مي شود در زير يكي از خيابان هاي لندن در كشور انگلستان و در يك گاوصندوق بسيار بزرگ و ايمن نگهداري مي شود.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت و يا طلاي ارزان به سايت طلافروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد و تنها با چند كليك محصول هر قطعه طلايي را كه مي خواهيد(سرويس طلا ، زنجير طلا  انگشتر طلا و.....) را خريداري كنيد.