اولين  حلقه هاي ازدواج ، احتمالاً در مصر استفاده شده اند. قبل از رواج سكه، مصريان باستان، سكه اي با يك سوراخ كه در مركزش بود و مانند يك حلقه آن را در انگشتان قرار مي دادند.

طي مراسم ازدواج، داماد حلقه پول را در انگشت عروس قرار مي داد تا به وي نشان دهد كه حالا او هم در ثروتش سهيم است.

1) جايگاه حلقه ازدواج و نامزدي 

- حلقه ازدواج و نامزدي در انگشت سوم دست چپ قرار مي گيرند.

- بنا به يك اعتقاد قديمي، انگشت حلقه داراي يك عصب است كه مستقيماً به قلب مرتبط است.

2) حلقه ازدواج و نامزدي الماس

امروزه بيشتر حلقه هاي نامزدي از جنس الماس هستند. يونانيان باستان تصورشان اين بوده است كه الماس ها، اشك هاي خدايان هستند، در حالي كه رومي ها اعتقاد داشتندكه آنها تكه هايي از ستاره هاي پرتاب شده هستند.

3) اولين حلقه نامزدي از جنس الماس

آرشدوك ماكسيميليان اول از كشور اتريش در تاريخ 17 آگوست 1477، اولين حلقه نامزدي از جنس الماس را به پرنسس ماري از بورگاندي تقديم كرد.

حلقه پرنسس ماري، شامل يك حلقه با الماس هايي كه تشكيل حرف M را داده بود.

4) حلقه هاي ازدواج

در قرون هفدهم و هجدهم ميلادي استفاده از حلقه هايي كه با الماس تزيين شده بودند، بين مردم رايج شده بود. به همين دليل براي تمايز با ساير حلقه ها، طرح حلقه عروسي به شكل ساده در آمد و بنابراين از ساير انگشترها متمايز شد.

5) حلقه هاي ازدواج طلاي دوتايي

مرسوم شدن استاندارد حلقه دوتايي به صورت ست حلقه و پشت حلقه، سبكي جديد است. اين رسم تا سال 1950 عموميت نداشته است و در حقيقت نتيجه تلاش صنعت جواهر ساز براي فروش بيشتر حلقه ها بود.

شما مي توانيد براس كسب اطلاعات بسشتر در مورد داشنامه طلا و هم چنين خريد طلا كم اجرت و يا طلاي ارزان به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كرده و تنها با چند كليلك قطعات طلا( سرويس طلا، زنجير طلا، گوشواره طلا و...) را خريداري كنيد.