مبحث لاغری به چند عامل اساسی و کاربردی بستگی دارد که باید رعایت شود.اول از همه و مهم ترین اراده فردی می باشد که قصد دارد وزن خود را کاهش دهد،نکته دوم رعایت اصول لاغری می باشد و اصلی ترین آن مراجعه به دکتر تغذیه خواهد بود.بیایید با هر کدام از این موضوعات بیشتر آشنا شویم.

دکتر تغذیه

قبل از گرفتن هر رژیم باید با دکتر تغذیه مشورت کنیم.خیلی از ما مشکلاتی در بدن خود داریم که می تواند جز دلایل چاقی باشد، پس در اولین وهله باید به دکتر مراجعه کنیم تا وضعیت بدن ما به کلی رسیدگی شود.دکتر مربوطه به ما راهنمایی هایی می کند که ما بتوانیم راحت تر در این امر قدم برداریم.معمولا دکتر های تغذیه به شما رژیمی می دهند که کالری مناسبی را بدن خود برسانید تا به وزن دلخواهتان نزدیک شوید.

اراده فرد

اراده فرد در همه موضوعات حرف اول را می زند.فرض کنید شما یک دو میدان هستید، برای اول شدن باید موضوعات مختلف را در نظر بگیرید.به عنوان مثال نفس خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید تا آخرین دور ادامه دهید و در آخرین دور نهایت توان خود را بگذارید.

مبحث لاغری هم دقیقا از همین موضوع پیروی می کند، در واقع باید سختی های یک مسیر را تحمل کنیم و با آنها کنار بیاییم تا به نتیجه مطلوبمون برسیم.ابتدای مسیر همیشه در هر موضوعی سخت است اما به مرور لذت بخش می شود.

اصول لاغری

اصول لاغری جز نکاتی است که اگر شخص آنها را رعایت نکند دچار مشکلاتی خواهد شد و به نتیجه مطلوب خود نزدیک نمی شود.به عنوان مثال خوردن صبحانه در رژیمی که دکتر تغذیه برای ما در نظر گرفته است را میل نکنیم بدون شک به خودمان در این امر خیانت کرده ایم.

وعده های غذایی را باید تقسیم کنیم و آنها را در اندازه های کوچکتر وارد دستگاه گوارمشان کنیم تا زمانیکه سوخت و ساز قند ما به اتمام رسید، ذهن ما برای تامین انرژی به سوی چربی ها برود.

مهم ترین عامل آب می باشد، آب به قدری به ما کمک می کند که اگر مشکل اضافه وزن هم نداشته باشیم برای ما یک ماده ضروری می باشد.سعی کنیم قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب را بنوشیم تا بتوانیم کالری کمتری به معده خود برسانیم.

یکی از مهم ترین عامل های دیگر زمان میل کردن شام می باشد.پیشنهاد همه دکتر های تغذیه به شما قبل از ساعت 8 می باشد.چراکه بعد از ساعت 8 هر چیزی که میل شود بیشتر به چربی تبدیل می شود.اصول های دیگری هم وجود دارد که نمی توان آن ها را در یک مقاله بیان نمود، بهترین پیشنهاد ما به شما مطالعه آنها در وبسایت های مطرح می باشد.