رژیم ویت واچرز یک رژیم غذایی برای کاهش وزن،  بهبود سلامت فرد و روی آوردن به الگوی غذایی سالم است که در آن به غذاها و نوشیدنی ها بر اساس فیبر، چربی، کربوهیدرات، پروتئین و کالری امتیاز داده می شود. در این رژیم، فرد با توجه به امتیاز روزانه و کالری موردنیاز روزانه خود، مقداری دلخواهی ماده غذایی مصرف می کند.

در رژیم ww هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد. اما به فرد توصیه می شود که بیشتر به سمت مواد غذایی سالم و تازه برود و کمتر از مواد غذایی مضر استفاده کند. در واقع تمام غذاها و نوشیدنی ها با توجه به مقدار کالری که فرد باید از آنها دریافت کند، مجاز هستند. نکته جالب درباره رژیم ویت واچرز این است که این رژیم دوره خاصی ندارد و فرد می تواند حتی بعد از کاهش وزن و تا پایان عمر هم از آن به عنوان یک برنامه کم کالری، کم قند و با پروتئین بالا استفاده کند.

امتیازدهی در رژیم ww چگونه است؟

در برنامه غذایی ویت واچرز برای کاهش وزن و تثبیت آن، فرد وارد یک سیستم امتیازدهی می شود. این امتیازها بر حسب میزان پروتئین، چربی، قند و کالری موجود در غذاها تعیین می شود. فرد در ابتدای رژیم ویت واچرز یک برنامه غذایی بر حسب مقدار مشخصی از محموع امتیازهای روزانه با توجه به شرایط بدنی خود دریافت می کند و برای رسیدن به وزن ایده آل باید این برنامه را به گونه ای تنظیم کند که مجموع امتیازات آن کمی کمتر از مجموع امتیاز روزانه باشد.

در رژیم ویت واچرز هرچه امتیاز غذا کمتر باشد، آن غذا سالم تر است و غذای های ناسالم دارای امتیاز بیشتری هستند. برخی از غذاها مااند کرفس دارای امتیاز صفر هستند و فرد در مصرف آن ها آزاد خواهد بود.

معایب رژیم    ww

این رژیم در کنار همه فواید و مزیت هایی که برای سلامت فرد دارد، دارای معایب زیر است:

·         فرد همیشه در حال شمارش امتیاز و کالری غذا است. (رژیم کالری شماری)

·         روش وقت گیری است.

·         آزادی در انتخاب غذا برای فرد سخت است و انتخاب برایش سخت می شود.

·         این برنامه برای برخی افراد گران و پرهزینه است.

·         انتخاب غذا و امتیاز شماری برای فرد استرس زا می شود.

در رژیم ویت واچرز چه مواد غذایی مجاز هستند؟

·         میوه ها و سبزیجات تازه

·         پروتئین و لبنیات بدون چربی

·         عدس و لوبیا

·         غلات کامل

·         آجیل و مغز ها

·         انواع چربی های سالم

·         غذاهای دریایی

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم ویت واچرز

·         شیرینی و کیک ها

·         فست فودها

·         غذاهای فراوری شده

·         نوشیدنی های الکل دار

·         مواد غذایی پرچرب یا با چربی اشباع

منبع: foodonly.ir