نحوه شستن کلاه گیس

کلاه گیس را از بالا به پایین شانه بزنید

قبل از شستن کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی حتما باید آن را به آرامی شانه کنید. زمانی که میخواهید آن را درون آب بگذارید، به هیچ عنوان نباید به هم ریخته، ژولیده یا به هم تنیده باشد. یک برس مخصوص بردارید و از بالا به پایین موها را شانه کنید.

پر کردن سینک ظرفشویی از آب و ریختن شامپو

· سینک ظرفشویی خود را با آب سرد پر کنید، سپس اندازه یک یا دو سر شامپو، به داخل آن شامپو بریزید.

· به این نکته توجه کنید که متناسب با نوع موها شامپو را انتخاب کنید. برای مثال اگرکلاه گیس زنانه با موهای فری دارید برای شستن کلاه گیس فر خود از شامپو مخصوص موی فر استفاده کنید. اگر کلاه گیس طبیعی را رنگ کرده اید از شامپوی مخصوصا موهای رنگ شده استفاده کنید و ….

· حین شستن کلاه گیس مصنوعی یا طبیعی نباید مستقیما شامپو را به موها زد بلکه باید به آب، شامپو اضافه کرد و بعد از حل شدنش به آن کلاه گیس را اضافه کرد.

از شامپوهای ۲ در ۱ که حاوی نرم کننده هستند استفاده نکنید. در عوض نرم کننده را بعد از شامپو به موهایتان اضافه کنید.

کلاه گیس را برعکس کنید و در آب قرار دهید

با کمک دو دست خود قسمت داخل کلاه را برگردانید، موها را به سمت آب ببرید. سپس کمی به آن فشار دهید تا خیس شود. برای اینکه شامپو به همه بخش های آن وارد شود، تنها کافی است یک بار آن را کاملا در آب بچرخانید.

5دقیقه به آن دست نزنید

کلاه گیس طبیعی را به مدت ۵ دقیقه زیر آب در سینک غوطه ور کنید. تمام موها باید کاملا زیر آب باشند. اما به هیچ عنوان به آن دست نزنید زیرا رشته موها میتوانند به هم تنیده و در هم گیر کنند.

شستشوی کلاه گیس با آب سرد

موها اکنون با شامپو کاملا تمیز شده اند و باید زیر آب سرد قرار بگیرند. شیر آب سرد را باز کنید و تا زمانی که روی موها کف وجود بگذارید کلاه گیس زیر آب باشد. بعد از اینکه کف تمام شد آب را ببندید.

به کلاه گیس نرم کننده بزنید

برای اینکه موها نرم شوند از یک نرم کننده با کیفیت و حتی الامکان مخصوص کلاه گیس استفاده کنید. منتهی سعی کنید نرم کننده فقط روی موها ریخته شود نه کلاه و پارچه نگهدارنده. بلافاصله بعد از ریختن نرم کننده با دست موها را ماساژ دهید.

۲ دقیقه صبر کنید

شما باید صبر کنید تا نرم کننده حداقل ۲ دقیقه روی موهای کلاه گیس طبیعی باقی بماند تا کاملا موها را نرم و لطیف کند. بعد از اینکه مواد نرم کننده کاملا در رشته موها نفوذ کرد میتوانید آن ها را آب کشیده و بشویید. دقت کنید که باز هم با آب سرد اقدام به شستن کلاه گیس کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کلاه گیس و نگهداری آن می توانید به kolahgiss.ir مراجعه کنید.