اصلاح لبخند فرآیند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است، مانند:

·         روکش های دندانی مثل لمینت دندان

·         پیوند کامپوزیت دندان

·         ایمپلنت دندان

·         سفید کردن دندان

برخی از مولفه هایی که در نظر گرفته می شوند عبارتند از : ظاهر صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان ها (رنگ، ​​عرض، طول، شکل و نمایش دندان)، بافت لثه و لب ها. اصلاح لبخند به دلایل زیادی انجام می شود و با توجه به ملاحظات منحصر به فرد شما قابل تغییر است.

ایمپلنت فوری

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که ایمپلنت فوری چیست؟ ایمپلنت یک روزه چیست؟ ایمپلنت فوری دندان در تهران همان طور که از نام آن پیداست روشی سریع و کوتاه مدت برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته می‌باشد. در واقع برای انجام این روش در ابتدا بایستی پایه‌هایی از جنس تیتانیوم که کاملا با بدن انسان سازگاری دارند در داخل استخوان فک جاگذاری شوند و سپس بر روی آن پروتز دندان و یا همان تاج دندان قرار می‌گیرد.

به عبارتی دیگر می‌توان گفت که، ایمپلنت فوری همان ایمپلنت دندان ساده است که از سرعت و طول درمان کوتاه‌تری برای جوش خوردن پایه فک و در نهایت قرار دادن تاج دندان بر روی آن برخوردار است.

لمینت دندان

لمینت دندان برای افرادی توصیه می شود که نیاز به لبخند زیبا و دندان های براق و شفاف دارند. هر چه دندان ها زیباتر و شفاف تر و ردیف تر باشند، زیبایی چهره نیز افزایش پیدا می کند. هزینه لمینت دندان از سوالات رایج متقاضیان دریافت لمینت است. لازم است بدانید که هزینه لمینت با توجه به عواملی نظیر برند لمینت، مهارت دندانپزشک، تعداد دندان های تحت درمان، کلینیک یا مطب دندانپزشکی و ... متغیر است. به طور کلی هزینه لمینت بر حسب واحد دندانی محاسبه می شود یعنی تعرفه ای که بابت لمینت به شما اعلام می شود، به ازای لمینت یک دندان است. بدیهی است که هر چه تعداد دندان های تحت درمان شما بیشتر باشد، هزینه نهایی لمینت نیز بالاتر خواهد بود.

کامپوزیت دندان

یکی از بهترین، آسانترین و ارزانترین روش‌ها برای بازسازی فرم ظاهری دندان‌ها و داشتن لبخند زیبا، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت، نوعی رزین است که با درجات مختلفی از استحکام، پولیش پذیری و ضریب شکست نوری ساخته می‌شود. در این تکنیک می‌توان دندان را متناسب با سلیقه هر فرد به رنگ سفید یا دقیقا مشابه دندان‌های طبیعی هر فرد ساخت، مشکلات ظاهری دندان را رفع نمود و به آن زیبایی بخشید.

پیاده سازی این تکنیک به تخصص و مهارت دندانپزشک و همچنین نوع و کیفیت جنس کامپوزیت بستگی دارد، در صورت نصب غیر اصولی، مشکلات جدی مانند بیماری‌های لثه‌ای، پوسیدگی دندان و ریشه را به دنبال خواهد داشت.