کشیدن دندان یکی از رایج ترین خدمات ارائه شده در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی است که به دلایل مختلفی انجام می شود و هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. اصولا کمترین هزینه کشیدن دندان برای دندان های جلو و بیشترین قیمت هم مربوط به دندان های نهفته مانند دندان عقل به وسیله جراحی و لیزر است.

عوامل تاثیرگذار در هزینه کشیدن دندان

·         نوع دندان

·         موقعیت دندان مورد نظر

·         روش کشیدن دندان

·         موقعیت جغرافیایی مطب دندانپزشکی

هزینه کشیدن دندان در سال 1401

لازم به ذکر است این هزینه هایی که در ادامه به ارائه آن ها می پردازیم، برای کشیدن دندان توسط دندانپزشک عمومی و متخصص می تواند متفاوت باشد.

هزینه کشیدن دندان جلو

300 هزار تومان

هزینه کشیدن دندان آسیاب

400 هزار تومان

هزینه کشیدن دندان عقل

800 هزار تومان

هزینه کشیدن دندان عقل نهفته

2.5 میلیون تومان

هزینه کشیدن دندان شیری

300 هزار تومان

 

دلایل مختلف کشیدن دندان

ارتودنسی دندان: ارتودنسی دندان یکی از رایج ترین خدماتی است که برای درمان ناهنجاری ها و مشکلات دندان و فک ها استفاده می شود. گاهی نیاز است برای درمان ارتودنسی برخی از دندان ها خارج شوند. در صورتی که به دلایل شلوغی دندان ها و نامرتبی آن ها فضای کافی برای صاف و مرتب شدن دندان ها وجود نداشته باشد، ممکن است متخصص ارتودنسی یک یا چند دندان که اهمیت کمتری دارند را از دهان بیمار خارج کند تا جا برای سایر دندان ها باز شود.

عفونت دندان: در صورتی که پوسیدگی دندان شدید باشد و به پالپ دندان و عصب دندان برسد در حالی که عفونت ایجاد شده با عصب کشی دندان قابل درمان نباشد در این صورت کشیدن دندان تجویز می شود.

عفونت لثه: در صورت وجود عفونت لثه، این عفونت می تواند باعث تخریب استخوان و بافت های اطراف شود، که در این صورت دندان لق شده و معمولا به توصیه پزشک دندان کشیده می شود.

خطر ایجاد عفونت: صرفا همیشه این طور نیست که به دلیل عفونت نیاز باشد تا دندان کشیده شود. بلکه در شرایط خاصی که فرد به دلایل مختلفی مانند شیمی درمانی و یا عمل یوند عضو، سیستم ایمنی ضعیفی دارد نیز ترجیح دندانپزشک این است که دندان از دهان بیمار خارج شود تا مشکلات جدی تری را برای فرد به وجود نیاورد.

هزینه کشیدن دندان با لیزر

در کشیدن دندان با لیزر، به جای استفاده از تیغ جراحی برای برش لثه از لیزر استفاده می شود و هزینه کشیدن دندان با لیزر به نسبت روش معمول و جراحی بیشتر است و دلیل گران بودن این روش هم بهبودی سریع و خونریزی بسیار کم است.

منبع: https://www.implantdr.ir/