ژل ارتودنسی، محافظ لثه ای نرم و بی ضرر برای کودکان و بزرگسالان دارای بریسارتودنسی است که برای پوشاندن براکت ها و سیم های برآمده با سطح صاف استفاده می شود. وقتی احساس خراشیده شدن و اذیت کننده بریس های جدید بیش از حد شود، ژل ارتودنسی دندان بسیار کمک کننده است. وقتی براکت ارتودنسی یا سیم آن می شکند یا از جای خود جدا می شود، استفاده از یک تکه ژل، در حالی که منتظر قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی هستید، می تواند مانع از نفوذ سیم های دردناک به لثه شود.

ژل ارتودنسی از چه ساخته شده است؟

ژل ارتودنسی حاوی چند اصلاح کننده برای طعم و بافت است؛ اما بیشتر از واکس های طبیعی ساخته می شوند. برخی از محصولات ژل ارتودنسی دندان از موم کارناوبا ساخته می شوند؛ در حالی که برخی دیگر از محصولات از پارافین ساخته می شوند. ژل دندان شفاف بوده و اغلب بدون عطر و طعم است. اگر چه برخی از انواع آن با نعناع یا مواد دیگر طعم دار شده اند.

ژل ارتودنسی دندان چگونه کار می کند؟

ویژگی های خاص ژل دندان، باعث استفاده از آن برای محافظت از لثه در برابر لبه های فلزی بریس ها شده است. ژل در دمای اتاق جامد است؛ اما با گرمای دست می توان آن را نرم کرده و فرم داد. ژل ارتودنسی بر روی بریس ها می چسبد و یک بافر بین براکت ها و لثه ایجاد می کند. همچنین در حالی که در دهان است، صاف می ماند و با تجزیه و بدون خطر پوسته پوسته می شود و پوست آن به راحتی جدا می گردد.

نحوه اعمال ژل برای بریس ها

·         دندان های خود را مسواک بزنید.

·         یک تکه ژل به اندازه یک نخود کوچک بردارید.

·         آن قدر فشار دهید که نرم شود و آن را به صورت گلوله درآورید و سپس گلوله را کمی صاف کنید.

·         ژل را به آرامی به قسمت سخت بریس ها فشار دهید.

مراقبت از بریس و ژل دندان

در حالی که ژل دندان روی بریس هایتان است، می توانید مسواک بزنید. از مسواکی استفاده کنید که نواحی صعب العبور دهان را تمیز کند، مانند مسواک Colgate 360 ​​° Total.

شست و شو با دهان شویه یک بار در روز، همچنین به جلوگیری از پوسیدگی دندان در هنگام استفاده از بریس ها کمک می کند. اگر نسبت به نحوه استفاده از ژل دندان اطمینان ندارید، از متخصص ارتودنسی بخواهید تا به شما دستورالعمل لازم را بدهد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/