طبق گفته متخصصان دندانپزشکی زیبایی و ترمیم، در صورت مراقبت از لمینت دندان ها، آن ها می توانند بین ۷ تا ۱۵ سال ماندگاری داشته باشند. به همین دلیل، بسیار مهم است که شما به طور منظم عادت های توصیه شده در زمینه رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را حفظ کنید تا بتوانید به طور درست به مراقبت از لمینت دندان بپردازید.

دندانپزشکان توصیه می کنند حداقل هر ۶ ماه یکبار به نزد متخصص زیبایی دندان خود مراجعه کرده تا از سلامت دهان و دندان و همچنین سلامت لمینت اطمنیان حاصل شود. در ادامه با مهمترین راه کارهای مراقبت از دندان لمینت شده که هر شخصی که لمینت دارد باید آن ها را رعایت کند، آشنا خواهید شد.

نحوه مراقبت از دندان لمینت شده چگونه است؟

بهترین راه برای حفظ دندانها و لثه و در کنار آن ها لمینت و سایر روکش های دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان است. با رسیدگی منظم و به موقع به دهان و دندان، از تشکیل پلاک دندان و همچنین لکه دار شدن یا ترک خوردن لمینت ها جلوگیری خواهید شد. به طور خلاصه برای اینکه بتوانید به طور موثر از این روکش لمینت خود تا سالیان سال مراقبت کنید موارد زیر را دنبال کنید:

·         روزانه دو بار مسواک بزنید.

·         روزانه یکبار نخ دندان بزنید.

·         روزانه یک بار از دهانشویه یا محصولات حاوی فلوراید استفاده کنید.

·         مصرف شیرینی ها را محدود کنید.

·         با کمک دندان ها چیزهای سفت و سخت را گاز نزنید

·         هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک و متخصص زیبایی خودتان مراجعه کنید

مهمترین نکته در مراقبت از لمینت دندان

طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا، شما باید دو بار در روز دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. فلوراید به طور طبیعی خاصیت حفظ سلامتی و پاک کنندگی دارد و مدت ها است که برای داشتن مزایای سلامتی دهان و دندان شناخته شده است. در کشور آمریکا بسیاری از شهرداری ها برای کمک به کاهش پوسیدگی دندان و پیگیری از ایجاد حفره اقدام به تهیه آب آشامیدنی حاوی فلوراید میکنند.

برای مراقبت از لمینت دندان لازم است که هر بار حتماً به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. دو دقیقه در عین اینکه مدت زمان اندکی است اما فرصت کافی برای تمیز کردن دندان ها مخصوصا آن هایی که لمینت دارند را برای شما فراهم میکند. برای این منظور اصلا عجله نکنید و به آرامی تمام سطوح دندان و لمینت را با دقت تمیز کنید تا به پلاک دندان اجازه پیشروی و تلنبار شدن ندهید.

منبع: https://www.chalava.ir/