لبخند جزئی از هویت انسان بوده است و دندانهای زیبا نه تنها چهره فرد را زیباتر می کند؛ بلکه در سلامتی او نیز نقش بسزایی دارد.

ارتودنسی رنگی از شیوه های تقریباً نوین در ارتودنسی دندان بشمار می آید که تنها در ارتودنسی ثابت کاربرد دارد. تعداد زیادی از افراد مخصوصاً نوجوانان و کودکان طرفدار این نوع ارتودنسی هستند. در این ارتودنسی، از بریس های رنگی متنوعی استفاده می شود. این بریس ها توانسته اند توجه افراد بسیاری را به خود جلب کنند.

در حقیقت منظور از ارتودنسی رنگی این است که حلقه های پلاستیکی در رنگ های مختلفی برای نگه داشتن براکت ها در ارتودنسی ثابت بکار می رود.

انتخاب بریس در ارتودنسی رنگی

در این نوع ارتودنسی، بریس های زیبا و رنگارنگ بسیار جذاب بوده و افراد می توانند بر اساس رنگ پوست و سبک و استایل خود رنگ مورد نظر را انتخاب کند.

همانطور که می دانید بریس، از براکت های فلزی کوچکی تشکیل شده است که در طول درمان به دندان ها متصل می شوند. همچنین سیمی نازک موجب به حرکت در آوردن این براکت ها می شود که به وسیله نوارهای کشی کوچک در محل خود نگه داشته می شوند. این کش ها در رنگ های مختلف جذاب و شفاف وجود دارند.

انتخاب رنگ در ارتودنسی رنگی به چه صورت است؟

می توان در طول دوره درمان ارتودنسی رنگی، بریس ها را تغییر داد و تنها از یک بریس استفاده نکرد. حتی می توان از رنگ های ترکیبی نیز استفاده نمود و رنگ های مختلف را بکار برد. در انتخاب رنک کش ارتودنسی به نکات زیر توجه کنید.

·         استفاده از کش سفید ارتودنسی سبب سفید نشان دادن دندان ها می شود. اما این کش ها با گذشت زمان کدر شده و به زردی متمایل می شوند. همچنین غذاها و خوراکی های رنگی نیز موجب تغییر رنگ آنها می شود.

·         انتخاب رنگ زرد موجب می شود که دندان ها زردتر جلوه کنند.

·         انتخاب رنگ مشکی نیز سبب خواهد شد که دندان های سالم، پوسیده و خراب نشان داده شوند.

·         کش های خاکستری نیز از هر گونه تغییر رنگ به دور هستند و اگر دوست دارید بریسی تمیز و ضد لک داشته باشید، رنگ خاکستری یا نقره ای گزینه خوبی می تواند برای شما باشد.

·         کش های قهوه ای و سبز نیز ممکن است تداعی کننده ذرات غذا و مواد غذایی به جا مانده در دندانها باشند.

بطور کلی باید گفت درست است که فرد می تواند آزادانه رنگ ارتودنسی خود را انتخاب کند اما برای بهترین انتخاب، باید فاکتورهای زیادی را مورد توجه قرار داد.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/